• Solrosenn1994

Ser ni könet? Tidig ultraljud v12

Hej! Jag är lite nyfiken på om någon kan se könet på min bebis? Känns som att jag ser blygläppar men kanske är helt ute och cyklar haha :) Tacksam för svar *exalterad som fan*

• Svar på tråden Ser ni könet? Tidig ultraljud v12
  • Anonym (Sara)

Jag tror pojke :) min son säg likadan ut. Grattis!

• Anonym (Lis)

Blygdläppar kan du inte se.
    det är Nubben man letar efter, får att se vinkeln på den.
    bilderna var ju inte så tydliga och jag är ingen expert på nub, men utifrån var jag tror mig se nubben så skulle jag gissa flicka.

• Anonym (Mia)

Det är den så kallade nubben som du ska kolla efter! :) Den ser rak ut så jag gissar på en flicka 

• Solrosenn1994

De var dethär jag menade med blygläppar, men är absolut inte expert så de kanske är något helt annat! 
  • Anonym (Lis)
    Solrosenn1994 skrev 2023-03-28 14:39:16 följande:
    De var dethär jag menade med blygläppar, men är absolut inte expert så de kanske är något helt annat! 
    De går som sagt inte se så tidigt. utan det är nubben som man kikar efter så tidigt.
    vid vinkel underifrån kan det synas tre streck om det är en tjej, men jag vet inte från vilken vecka de syns, om det är det som syns från v14.
  • Kewi
    Anonym (Lis) skrev 2023-03-28 15:03:23 följande:
    De går som sagt inte se så tidigt. utan det är nubben som man kikar efter så tidigt.
    vid vinkel underifrån kan det synas tre streck om det är en tjej, men jag vet inte från vilken vecka de syns, om det är det som syns från v14.
    På potty-shots kan man se 3 streck på både flickor och pojkar, det är placeringen på strecken som avgör könet :) ville skriva det då väldigt många tror att 3 streck alltid innebär flicka vilket inte stämmer.

TS jag tycker nuben ser ut som en tjej men du är också i en vecka där det kan ändras till att nuben reser sig och visar sig vara en pojke. 
  • Anonym (W)

V.12 är för tidigt. Tidigaste från v.13 (12+0) börjar nub-teorin gälla och även då är resultat osäkert eftersom nuben kan resa sig under veckan därefter. Blygdläppar kan du inte se i den vinkeln eller den veckan.

• Anonym (Pojke eller flicka)
    Kewi skrev 2023-03-28 16:34:40 följande:
    På potty-shots kan man se 3 streck på både flickor och pojkar, det är placeringen på strecken som avgör könet :) ville skriva det då väldigt många tror att 3 streck alltid innebär flicka vilket inte stämmer.

TS jag tycker nuben ser ut som en tjej men du är också i en vecka där det kan ändras till att nuben reser sig och visar sig vara en pojke. 
    Jag såg 2 sådana streck på mitt ultraljud och var säker på att det var en flicka för det är vad jag läste övetallt. Och trots alla andra tecken tydde på pojke. Tji fick jag, för ut kom en pojke Skrattande

Sedan vet jag inte vad de där två tydliga strecken kan vara annars, njurarna kanske?

Och nu vet jag inte vilken vecka det där ultraljudet är ifrån, så det är svårt att gissa. Jag tycker det ser ut som en flicka. Vilken vecka är ultraljudet från?
Svar på tråden Ser ni könet? Tidig ultraljud v12