• Anonym (.)

Är det idag som LIDL börjar sänka priser eller har de redan gjort det

Hej,
    Jag trodde att LIDL hade sänkts sina priser, så jag vände till min lokala LIDL butik och märkte inte pris skillnaden så jättemycket. Har ni hunnit märka någon skillnad? Senare på kvällen, så bekräftade någon att LIDL börjar sänka sina priser på måndag, alltså idag. Är det så? Är det idag som LIDL sänker sina priser? :)

• Svar på tråden Är det idag som LIDL börjar sänka priser eller har de redan gjort det
  • Anonym (H)

Ja idag, på hundra varor.

• Anonym (H)

Inget märkvärdigt tycker jag, finns i appen

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (H) skrev 2023-03-27 06:18:30 följande:

Ja idag, på hundra varor.

Är detta en permanent sänkning?
  • EnAnonumius
    Anonym (Fundersam) skrev 2023-03-27 10:16:04 följande:
    Är detta en permanent sänkning?
    Ja.. Det är permanent.

Jag har Lidl nyhetsbrev och det står i det att de sänker och låser priset på över hundra varor.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Fundersam)
    EnAnonumius skrev 2023-03-27 10:48:52 följande:
    Ja.. Det är permanent.

Jag har Lidl nyhetsbrev och det står i det att de sänker och låser priset på över hundra varor.
    Jättebra, tack :) Äntligen någon som går mot strömmen med priserna! Lovar att de kommer att få fler och fler kunder av detta.
  • EnAnonumius
    Anonym (Fundersam) skrev 2023-03-27 10:50:52 följande:
    Jättebra, tack :) Äntligen någon som går mot strömmen med priserna! Lovar att de kommer att få fler och fler kunder av detta.
    De kommer de...
    Riktigt genidrag av Lidl faktiskt.🙂

• Anonym (H)

Nu ska ICA också sänka priset på 300 varor med mellan 5-25%. Bra med priskrig.

• Dr Nail

Synd bara att deras matvaror är så dåliga att man inte ens vill ha dem gratis.

• EnAnonumius

Man har ju hört talas om "Bensinkrig"...

Är det dags nu för ett "Matkrig"? 🤔😁

• Anonym (Kr)
    Anonym (H) skrev 2023-03-27 11:21:09 följande:

Nu ska ICA också sänka priset på 300 varor med mellan 5-25%. Bra med priskrig.

Tur fler tar efter. Det är det man vill se
  • flygrl
    Dr Nail skrev 2023-03-27 13:40:35 följande:

Synd bara att deras matvaror är så dåliga att man inte ens vill ha dem gratis.

Själv handlar jag gärna på Lidl inte enbart för dom oftast lägre priserna utan för många av deras produkter håller högre kvalitet än ICA mfl. Dessutom har dom en del roliga produkter man inte hittar på ICA.

Det är en fet myt att Lidl skulle sälja billigt skräp. En nackdel med Lidl är däremot dom inte har lika brett sortiment som ICA, Coop eller CityGross så man måste ofta komplettera på nån av dom andra kedjorna. 

• flygrl

Bra initiativ av Lidl och bra att även dom andra kedjorna nu verkar följa efter för priserna på många produkter har ju stigit sjukt mycket senaste tiden. 👍

• EnAnonumius
    flygrl skrev 2023-03-27 16:00:36 följande:

Själv handlar jag gärna på Lidl inte enbart för dom oftast lägre priserna utan för många av deras produkter håller högre kvalitet än ICA mfl. Dessutom har dom en del roliga produkter man inte hittar på ICA.

Det är en fet myt att Lidl skulle sälja billigt skräp. En nackdel med Lidl är däremot dom inte har lika brett sortiment som ICA, Coop eller CityGross så man måste ofta komplettera på nån av dom andra kedjorna. 

Håller med. 🙂

• flygrl
    EnAnonumius skrev 2023-03-27 17:19:51 följande:

Håller med. 🙂
  • Anonym (Willy)

Jag tog en tur till Lidl för en timme sedan. Det var några år sedan sist.

Samma halvudda sortiment. En del varor till lite bättre pris, andra inte. Handlade det på listan som fanns att köpa, och åkte sedan vidare till Willys där jag handlade resten (och noterade att det jag redan köpt hade ungefär samma pris).

Det får bli Willys direkt i fortsättningen.

• Aniiee

Jag kollade på sänkt-pris listan från Lidl, men kan inte säga att jag var så jätteimpad. Varken av det gamla eller nya priset. 

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
Svar på tråden Är det idag som LIDL börjar sänka priser eller har de redan gjort det