Min närmsta väns bröllop..
Min närmsta vän som jag känt sedan gymnasiet ska gifta sig nu i mitten på Juni med hennes pojkvän som hon varit ihop med i 4-5 år, personligen tycker jag att hon kunde väntat lite med ett bröllop eftersom hon är bara 21-22 år gammal då hon inte ens är klar med universitetet, men men.
Hursomhelst, grejen är att hon kommer ursprungligen från Polen och det gör hennes kille också vilket betyder att bröllopet kommer äga rum i Polen såklart, mer specifikt på en mindre stad som är 2 timmars bilresa från Gdansk. Nu är det så att jag och min pojkvän är inbjudna, vi är två studenter som ska nu bli klara med våra utbildningar och har praktik så om det leder till anställning blir det svårt att kanske ta ledigt. En till sak som jag personligen skulle tycka är jobbigt är att majoriteten som kommer till det bröllopet är från Polen och snackar ej svenska eller engelska vilket kommer göra det tråkigt för både mig och min pojkvän att vara runt människor man ej kan kommunicera med. Min kompis har ingen familj från Sverige förutom hennes föräldrar och två stycken kompisar som också är inbjudna med deras killar.
Jag vill inte svika min kompis och inte gå till hennes bröllop men samtidigt så känner jag inte mig så sugen på att åka till det bröllopet, hennes kompisar känner jag ej heller och vet inte hur värt det är att åka dit och betala för flygresa och förutom det även för hotell + mat när jag lika gärna kan spara dessa pengar och göra något med min kille under sommaren istället. Hade jag haft ett fast jobb hade det varit enklare men hon valde fel tid för mig då denna år är lite annorlunda än andra.
Förutom det så är hon väldigt stressad över denna bröllop och försöker övertala och få mig att boka biljetter så snart som möjligt.