• Daimstruten

Arbetsbyxor för 2-metersmän med långa ben

Min 16-åring är 2 meter lång och skulle behöva ett par arbetsbyxor med vadderade knän. Var hittar man såna för 2-metersfolk med långa ben (drar 38 tum i jeanslängd). Googlade men hittade bara för 1500 kr och hade hoppats på att hitta byxor som var billigare än så. Dom ska användas när han jobbar med sin a-traktor.

• Svar på tråden Arbetsbyxor för 2-metersmän med långa ben
  • Anonym (Elias)

Har du kollat på Billiga Arbetskläder, de har ett stort sortiment av det mesta

• Anonym (Az)

En 16-åring är ofta ganska smal. Kanske du kan köpa ett 2 st billiga byxor som passar på Jula och gå till en skräddare och förläng benen med det andra paret?

Det behöver inte vara så dyrt. Jag brukar lägga upp byxor hos skräddare för 160 kr.

• Anonym (Syfröken)
    Anonym (Az) skrev 2023-03-26 13:25:22 följande:

En 16-åring är ofta ganska smal. Kanske du kan köpa ett 2 st billiga byxor som passar på Jula och gå till en skräddare och förläng benen med det andra paret?

Det behöver inte vara så dyrt. Jag brukar lägga upp byxor hos skräddare för 160 kr.

Kolla i så fall först att knäskydden hamnar på rätt ställe. Är byxbenen för korta gör knäskydden att man inte kan böja benen. Men man kan ju iofs kapa byxbenet ovanför knät och göra förlängningen där. 
  • Anonym (Az)
    Anonym (Syfröken) skrev 2023-03-26 14:21:49 följande:
    Kolla i så fall först att knäskydden hamnar på rätt ställe. Är byxbenen för korta gör knäskydden att man inte kan böja benen. Men man kan ju iofs kapa byxbenet ovanför knät och göra förlängningen där. 
    Smart! Det hade jag inte en tanke på 😂
  • Daimstruten
    Anonym (Az) skrev 2023-03-26 13:25:22 följande:

Så kan det absolut vara men inte i detta fall. Skulle tro han drar 36-38 i midja i jeans. Väger mellan 95-100.
  • Anonym (Az)
    Daimstruten skrev 2023-03-26 18:56:52 följande:
    Så kan det absolut vara men inte i detta fall. Skulle tro han drar 36-38 i midja i jeans. Väger mellan 95-100.

Ok! Men det är ju bara göra så med den storleken som passar ändå.

Jula har storlek 60, innerbenslängd 89 cm enl. Storleksguide. Vet inte om det är i närheten men fokusera på att hitta nån som passar hyfsat och sy till dem. Biltema kanske också har hyfsade priser. (Eftersom ni behöver 2 är ju det bra). 

Svar på tråden Arbetsbyxor för 2-metersmän med långa ben