• Anonym (SAOL)

Kvinnlig onani

Tycker ni att runka är ett bra ord för kvinnlig onani?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnlig onani
  • Anonym (f)

Man måste alltså välja klittra eller vara ok med runka.

• Eurydike

Kärt barn har många namn. Jag tycker både klittra och runka låter bra, fast på olika vis. Klittra låter lite vacker och magiskt. Krambjörnarna, klittra! Typ. Runka låter lite vulgärt och rejält. Som om hela sängen skakar. Typ. Lite som älska och knulla. 

• Anonym (Malin)

Vad är det för fel på pulla, det låter bättre tycker jag.

• Anonym (L)

Runka har en väldigt negativ klang och associeras med kåta män. Fingra, klittra eller smeka låter bättre.

• Anonym (Ell)

Har alltid sagt pulla. Runka gör min man.

• Anonym (f)

Pulla står för en specifik sak

klittra oxå men täcker större del av onanni

• Anonym (Tanke)

Runka, fult och smutsigt. Pulla doppa fingrarna, fult och kladdigt. Klittra bara gnugga och lite rosa skimmer runt det, fint.

• Aliona

Runka betyder bara en sak för mig, det man gör med händerna på en kuk, så för mig funkar det inte alls för kvinnor. Pulla är också specifikt penetration med fingrarna. Klittra assicierar jag mest till att smeka sig. Onanera, även om det är lite kliniskt, är det enda som innefattar allt för alla kön, så det är fortfarande det enda jag tycker funkar om man inte vill vara specifik. 

• Anonym (Ell)

Även fast smekningar ingår kallar vi det ändå bara för att pulla av någon anledning.

Anonym (K) skrev 2023-03-25 05:12:10 följande:
    Ja så e de, men pullar du alltid eller smeker du bara ibland ?
  • Anonym (Malin)
    Anonym (K) skrev 2023-03-25 08:02:44 följande:
    Är med, tänkte pulla e ju mer in ut .
    Men ofta använder man fingrarna till mer än att bara smeka, eller använder man en dildo. "Smeka sig" blir för smalt och neutralt.

Kanske är "onna" det bästa. lite mindre kliniskt än onanera. 
  • Anonym (I)

Smeka, pulla, klittra eller bara onna.

Svar på tråden Kvinnlig onani