• Anonym (Inte gravid)

Du är inte gravid

Hej! jag brukar alltid hoppa över sockerpiller, och skjuta upp mensen. Har gjort så i flera år. Nu tog jag sockerpiller och jag upplever att jag har grova värkar på sidorna av magen, magen bubblar typ hela tiden, speciellt när jag äter. Så när jag äter kurrar det konstant. mina flygningar har dock blivit bättre? kanske pga mindre hormoner. iallafall, min mens kommer aldrig. Jag har tagit två graviditets test, tidig graviditet men även ägglossning, ingenting visar eller tyder på gravidmage. 

hur går jag vidare med detta? Har diffagmabråck och nät som trycker in tarmarna så vet inte om det är något annat fel? Eller är jag gravid ändå? 

• Svar på tråden Du är inte gravid
  • Anonym (Inte gravid)

De testen jag tagit är även säkra, tagit 2 olika som en barnmorska rekommenderade. (har även känt mig mer sugen så därför jag blev orolig också)  

• Anonym (A)
    Anonym (Inte gravid) skrev 2023-03-24 17:31:31 följande:
    Du är inte gravid

Hej! jag brukar alltid hoppa över sockerpiller, och skjuta upp mensen. Har gjort så i flera år. Nu tog jag sockerpiller och jag upplever att jag har grova värkar på sidorna av magen, magen bubblar typ hela tiden, speciellt när jag äter. Så när jag äter kurrar det konstant. mina flygningar har dock blivit bättre? kanske pga mindre hormoner. iallafall, min mens kommer aldrig. Jag har tagit två graviditets test, tidig graviditet men även ägglossning, ingenting visar eller tyder på gravidmage. 

hur går jag vidare med detta? Har diffagmabråck och nät som trycker in tarmarna så vet inte om det är något annat fel? Eller är jag gravid ändå? 

Men vänta någon vecka och testa igen. Är du gravid lär det ju synas någon gång. 
  • Anonym (Inte gravid)
    Anonym (A) skrev 2023-03-24 17:33:16 följande:
    Men vänta någon vecka och testa igen. Är du gravid lär det ju synas någon gång. 
    Okej. gjorde ett test förra veckan med. 
  • Anonym (Inte gravid)

Min kropp har ju verkligen varit söndertryckt Med p-piller och jag vet att förr, för Något år sen när jag tog sockerpiller kom mensen direkt och det var jätte riklig mens. 

men nu hände inget alls, mer Än extra sugen och mer hungrig. 

men inget illamående eller så. Kan inte sitta och ta test Såhär hela tiden heller när det inte visar något. 

• Anonym (Inte gravid)

Det är inte första gången jag har sådana inbillningar. men läste typ att ljudet från magen kan vara tecken på bebis. 

alltså konstigt?? Om det inte är en cysta som växer? ibs eller kommande mens på G. Men så fort jag sväljer något bubblar det 

• Anonym (A)
    Anonym (Inte gravid) skrev 2023-03-24 17:56:14 följande:

Det är inte första gången jag har sådana inbillningar. men läste typ att ljudet från magen kan vara tecken på bebis. 

alltså konstigt?? Om det inte är en cysta som växer? ibs eller kommande mens på G. Men så fort jag sväljer något bubblar det 

Om det inte försvinner om några veckor, så boka in en tid hos barnmorskan. 

Du behöver inte testa hela tiden. 

• Anonym (Inte gravid)
    Anonym (A) skrev 2023-03-24 18:23:06 följande:

Om det inte försvinner om några veckor, så boka in en tid hos barnmorskan. 

Du behöver inte testa hela tiden. 

Så det kan vara graviditet? 
  • Anonym (Inte gravid)

Mensen är inte påväg då?

• Anonym (A)
    Anonym (Inte gravid) skrev 2023-03-24 19:38:14 följande:

Mensen är inte påväg då?

Hur ska vi veta det? Du kan vara gravid, eller så är du inte gravid. 
  • Anonym (Inte gravid)
    Anonym (A) skrev 2023-03-24 19:40:56 följande:
    Hur ska vi veta det? Du kan vara gravid, eller så är du inte gravid. 
    Har tagit grav test för grav test och det är ett starkt rött streck. Men konstigt att mensen aldrig kommer bara. kanske blir så efter uppehåll med p-piller 
  • svansmamman

Jag vet inte om jag skulle påstå att dina symptom direkt är typiska gravidsymptom. Om du dessutom testat med ett par olika test under en veckas tid, och alla är negativa, är det förmodligen inte graviditet som är orsaken. 

Den mest relevanta frågan är väl hur länge du varit utan p-piller nu? Ibland tar det tid för kroppen att komma igång med ägglossning och mens efter att man haft diverse preventivmedel. Har du koll på när du hade ägglossning? 

• Anonym (Inte gravid)
    svansmamman skrev 2023-03-24 19:57:05 följande:

Jag vet inte om jag skulle påstå att dina symptom direkt är typiska gravidsymptom. Om du dessutom testat med ett par olika test under en veckas tid, och alla är negativa, är det förmodligen inte graviditet som är orsaken. 

Den mest relevanta frågan är väl hur länge du varit utan p-piller nu? Ibland tar det tid för kroppen att komma igång med ägglossning och mens efter att man haft diverse preventivmedel. Har du koll på när du hade ägglossning? 

Typ 20 dagar sedan
  • Anonym

Själv tar jag alltid bara sockelpillrena. Har inte blivit gravid än. Är man.

• svansmamman
    Anonym (Inte gravid) skrev 2023-03-24 20:11:05 följande:
    Typ 20 dagar sedan
    Vet du med säkerhet att du haft ägglossning och när mensen kan förväntas? Bara för att kroppen tidigare reagerat på ett visst sätt är det ingen garanti för att det blir likadant nästa gång. Du har kanske inte fått ägglossning och har därmed ingen mens att vänta. 🤷?♀️ Oavsett vad, visar gravtest negativt (men du tror dig ha gravidsymptom) kan du vara rätt säker på att du inte är gravid och att symptomen beror på något annat. Om dina symptom skulle bero på en graviditet skulle ett test visa positivt. 
Svar på tråden Du är inte gravid