Anonym (Hin håle) skrev 2023-03-24 13:17:15 följande:
Om du verkligen har sårat honom tidigare så får jag väl säga att reaktionen är förväntad även om många väljer att knyta näven i fickan och räkna till 10.
Skulle dessutom inte se det som ett hot då inget hot faktiskt uttalats.
+ fler som svarat ungefär samma:
Var mycket hur hon sade det. Som hon valde just att säga det så för att inte uttala ett hot men det var ett hot.
Anonym (fasad) skrev 2023-03-24 14:03:09 följande:
Skärp dig. Det var inget hot när det blev sagt i den kontexten. Du kan inte förvänta dig att vara populär hos dottern, oavsett om det är berättigat eller inte. Var glad att hon annars försöker hålla en glad fasad mot dig, men nu vet du så att det är en fasad.
Känns inte alls bra om det är så att hon inte tycker om mig och det bara är en fasad...var liksom "hej" stor kram osv och jättetrevlig först...sedan det där och sen bara gick tillbaks till trevlig som ingenting.
Anonym (J) skrev 2023-03-24 13:40:00 följande:
Ta ett enskilt samtal med henne om att fu förstår att hon oroar sig för sin pappa och bryr sig om honom. Berätta om att du inte har några planer på att såra honom och att du verkligen älskar honom. Du kan ju förklara mer om tidigare uppbrottet om det passar sig.
Vet inte om jag vill gå in på tidigare uppbrottet då jag förstorade upp struntsaker, misstolkade och betedde mig inte så bra.
Men annars är det nog en bra idé.