• Anonym (Hotad)

Hotad av min pojkväns barn!

Lite bakgrund: Jag och min pojkvän har brutit upp en gång tidigare, jag lämnade, vi var isär några år men är nu ihop igen.

Hans nästan vuxna dotter var glad åt att se mig verkade det som men när hennes papoa gick på toaletten så stirrade hon mig i ögonen och sa "Sårar du min pappa igen, då jävlar!" Det kändes som hon på allvar faktiskt hotade mig :( Nu är det sista jag vill att såra honom igen...men sådär att jag faktiskt blev hotad kändes inte alls bra. Har funderat på det mycket...hur skall jag hantera det? Hur hade du gjort om du var Jag?

• Svar på tråden Hotad av min pojkväns barn!
  • Anonym (Hin håle)

Om du verkligen har sårat honom tidigare så får jag väl säga att reaktionen är förväntad även om många väljer att knyta näven i fickan och räkna till 10. 

Skulle dessutom inte se det som ett hot då inget hot faktiskt uttalats. 

• Anonym (Wq)

Det är väl bara att inte såra honom? Det hade man ju verkligen kunnat hoppas att du inte skulle göra ändå, alldeles utan hot över dig alltså, men uppenbarligen är du inte säker på att du inte kommer göra det eftersom du nu är orolig. 

• Anonym (g)

En tonåring som inte vill se sin förälder bli sårad igen. Vad är problemet?

• Anonym (Jupp)

Vad hade du förväntat dig? Att hon skulle vara helnöjd med att kvinnan som sårade hennes pappa nu sitter där igen och ler som om inget har hänt?

• Anonym (Stina)

Det kan inte vara läge att be henne visa brösten?

• Anonym (J)

Ta ett enskilt samtal med henne om att fu förstår att hon oroar sig för sin pappa och bryr sig om honom. Berätta om att du inte har några planer på att såra honom och att du verkligen älskar honom. Du kan ju förklara mer om tidigare uppbrottet om det passar sig.

• Anonym (inget)

Det där var väl inget direkt hot. Tycker du överreagerar. Såklart hon inte vill se sin pappa bli sårad igen. 

• Anonym (fasad)

Skärp dig. Det var inget hot när det blev sagt i den kontexten. Du kan inte förvänta dig att vara populär hos dottern, oavsett om det är berättigat eller inte. Var glad att hon annars försöker hålla en glad fasad mot dig, men nu vet du så att det är en fasad. 

• Anonym (Hotad)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-03-24 13:17:15 följande:

Om du verkligen har sårat honom tidigare så får jag väl säga att reaktionen är förväntad även om många väljer att knyta näven i fickan och räkna till 10. 

Skulle dessutom inte se det som ett hot då inget hot faktiskt uttalats. 

+ fler som svarat ungefär samma:

Var mycket hur hon sade det. Som hon valde just att säga det så för att inte uttala ett hot men det var ett hot.
    Anonym (fasad) skrev 2023-03-24 14:03:09 följande:

Skärp dig. Det var inget hot när det blev sagt i den kontexten. Du kan inte förvänta dig att vara populär hos dottern, oavsett om det är berättigat eller inte. Var glad att hon annars försöker hålla en glad fasad mot dig, men nu vet du så att det är en fasad. 

Känns inte alls bra om det är så att hon inte tycker om mig och det bara är en fasad...var liksom "hej" stor kram osv och jättetrevlig först...sedan det där och sen bara gick tillbaks till trevlig som ingenting.
    Anonym (J) skrev 2023-03-24 13:40:00 följande:

Ta ett enskilt samtal med henne om att fu förstår att hon oroar sig för sin pappa och bryr sig om honom. Berätta om att du inte har några planer på att såra honom och att du verkligen älskar honom. Du kan ju förklara mer om tidigare uppbrottet om det passar sig.

Vet inte om jag vill gå in på tidigare uppbrottet då jag förstorade upp struntsaker, misstolkade och betedde mig inte så bra.

Men annars är det nog en bra idé.
  • Anonym (inget)
    Anonym (Hotad) skrev 2023-03-24 15:33:53 följande:

Var mycket hur hon sade det. Som hon valde just att säga det så för att inte uttala ett hot men det var ett hot.

Känns inte alls bra om det är så att hon inte tycker om mig och det bara är en fasad...var liksom "hej" stor kram osv och jättetrevlig först...sedan det där och sen bara gick tillbaks till trevlig som ingenting.
    Anonym (J) skrev 2023-03-24 13:40:00 följande:

Vet inte om jag vill gå in på tidigare uppbrottet då jag förstorade upp struntsaker, misstolkade och betedde mig inte så bra.

Varför måste hon tycka om dig? Troligen tycker hon inte alls om dig eftersom hon uppfattar att du sårat hennes pappa. Visa att du går att lita på nu istället så kanske dottern börjar tycka bättre om dig. 

Har en vän som ständigt tar tillbaka sin ruttna pojkvän, skulle ha god lust att hota honom och har riktigt svårt att hålla glad min när han är tillbaka i hennes liv igen. Jag bestämmer inte om de ska vara tillsammans, men jag får iaf bestämma om jag gillar honom eller inte. Och hittills har han inte gjort nåt för att förändra min syn på honom. 
  • Anonym (Hotad)
    Anonym (inget) skrev 2023-03-24 15:41:30 följande:
    Varför måste hon tycka om dig? Troligen tycker hon inte alls om dig eftersom hon uppfattar att du sårat hennes pappa. Visa att du går att lita på nu istället så kanske dottern börjar tycka bättre om dig. 

Har en vän som ständigt tar tillbaka sin ruttna pojkvän, skulle ha god lust att hota honom och har riktigt svårt att hålla glad min när han är tillbaka i hennes liv igen. Jag bestämmer inte om de ska vara tillsammans, men jag får iaf bestämma om jag gillar honom eller inte. Och hittills har han inte gjort nåt för att förändra min syn på honom. 
    Hon måste tycka om mig för att hon är mannen jag älskars dotter. Jag vill att vi skall komma väldigt bra överens. Men det kanske blir en svår process. Förra gången gillade hon mig direkt.

Beklagar din väns situation.
  • Anonym (inget)
    Anonym (Hotad) skrev 2023-03-24 15:54:01 följande:
    Hon måste tycka om mig för att hon är mannen jag älskars dotter. Jag vill att vi skall komma väldigt bra överens. Men det kanske blir en svår process. Förra gången gillade hon mig direkt.

Beklagar din väns situation.
    Nej, hon måste inte tycka om dig, och du måste inte tycka om henne.

Men du kan ju jobba på att hon börjar gilla dig genom att bete dig bra mot henne och mot hennes pappa. Det blir troligen en svårt process, du börjar ju inte på plus direkt. 
  • Yllop
    Anonym (Hotad) skrev 2023-03-24 15:54:01 följande:
    Du kan inte tvinga någon att tycka om dig.
    Med tanke på ditt tidigare förhållande med hennes pappa så förstår jag att hon är misstänksam mot dig.
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Hotad) skrev 2023-03-24 15:33:53 följande:

Anonym (fasad) skrev 2023-03-24 14:03:09 följande:

Om du själv vet med dig att du inte betedde dig så bra förra gången ni gjorde slut så vet säkert dottern det också. Hon har ju sett dig in action och hennes lojalitet ligger såklart hos sin pappa. 

Jag ser det inte som ett hot, utan mer som en ungdoms sätt att säga - såra inte min pappa!! 

Hur skulle du själv känna inför en kvinna som hade gjort som du mot din egen pappa? Skulle du ta emot henne med öppna armar? 
  • Anonym (Lise)

Nej, hon kommer troligen aldrig tycka om dig, aldrig lita på dig men försöka hålla god min för sin pappas skull. Det får du bara ta! 

Svar på tråden Hotad av min pojkväns barn!