• Anonym (Fundersam)

Sambon vill inte ha sex under graviditet

har en fundering. Är det vanligt att mannen inte vill ha sex när kvinnan är gravid? Min sambo vill inte, han skulle inte ens kunna ha sex när jag är gravid. Jag är lite orolig över detta så sex är betydelsefullt för mig. men för honom är det ett Big No. Hur vanligt är det? Eller är det något man kan säga innan men när man väl är där så blir det annorlunda? 

• Svar på tråden Sambon vill inte ha sex under graviditet
  • Elin pelin

Min man var lika dan (jobbigt när man själv var nåt). Men det gick och vi hoppade på tåget med barn en gång till.

• Anonym (3 barn)

Hört att det är rätt vanligt. Min man var tvärtom. Han ville ha mycket sex när jag var gravid för han tyckte jag var så vacker. 

• Anonym (oui)

Det hände mig. Sedan dess har vi tyvärr aldrig haft sex igen. Han vill inte. Det har gått över tio år. Rynkar på näsan

• Anonym (....)
    Anonym (oui) skrev 2023-03-24 11:02:44 följande:

Det hände mig. Sedan dess har vi tyvärr aldrig haft sex igen. Han vill inte. Det har gått över tio år.  // Rynkar på näsan

Imponerande att ha varit gravid konstant i 10 år. Eftersom ni har har haft sex på 10 år och du varit gravid hela den tiden så kan förstå att han inte vill. Vad jag inte kan förstå är hur han har stannar med dig under alla dessa ören och med alla dessa ungar som inte är hans... 
  • Anonym (oui)
    Anonym (....) skrev 2023-03-24 11:14:10 följande:
    Imponerande att ha varit gravid konstant i 10 år. Eftersom ni har har haft sex på 10 år och du varit gravid hela den tiden så kan förstå att han inte vill. Vad jag inte kan förstå är hur han har stannar med dig under alla dessa ören och med alla dessa ungar som inte är hans... 
    Förstår faktiskt inte vad du menar. Men jag är säker på att mitt inlägg inte missförstås av andra läsare. 

Alla dessa ören och ungar??? Vad ska det betyda? Vi har endast ett barn. 
  • Anonym (B)
    Anonym (oui) skrev 2023-03-24 11:02:44 följande:

Det hände mig. Sedan dess har vi tyvärr aldrig haft sex igen. Han vill inte. Det har gått över tio år.  // Rynkar på näsan

Men det handlar ju om en helt annan sak, då är han ju inte attraherad av dig alls och har inget med en graviditet att göra även om det började märkas då. Det är väldigt ovanligt att mannen inte vill ha sex alls efter att graviditeten är över.
  • Anonym (....)

(Oui): Så ett barn som du var gravid i tio år med. Världens längsta graviditet då. 

• Anonym (Nix)

Jag (man) ville inte ha sex under graviditeten. Komma där med k*ken och ha mig bara en liten bit ifrån bebisen, usch.

• EpicF
    Anonym (Nix) skrev 2023-03-24 12:02:00 följande:

Jag (man) ville inte ha sex under graviditeten. Komma där med k*ken och ha mig bara en liten bit ifrån bebisen, usch.

Du vet att det enbart är i ditt huvud? 
  • Anonym (M)

Min man har inte velat ha sex med mig i mina två tidigare graviditeter, men denna gången vill han (än så länge). Är i v 20 och tror det kommer gå över eftersom jag blir större (tyvärr har jag bara blivit kåtare och kåtare med..)

• Anonym (L)

Min sambo ville inte heller ha sex när jag var gravid, iaf inte efter v. 18 någonstans. Han slaknade när han tänkte på att jag hade en människa inne i min kropp så det gick inte. Jag var själv inte så sugen heller faktiskt, så det gjorde mig inget... 

• Anonym (Styvbjörn Stake)
    Anonym (M) skrev 2023-03-24 12:23:43 följande:

Min man har inte velat ha sex med mig i mina två tidigare graviditeter, men denna gången vill han (än så länge). Är i v 20 och tror det kommer gå över eftersom jag blir större (tyvärr har jag bara blivit kåtare och kåtare med..)

Min ex-sambo blev också svinkåt under graviditeten, något som hon typ aldrig var annars. Hade inga problem med att ha sex med henne under hela graviditeten. Sen fick det ofta bli från sidan av praktiska skäl med det är ju skönt också.
  • Anonym (Nix)
    EpicF skrev 2023-03-24 12:02:59 följande:
    Du vet att det enbart är i ditt huvud? 
    Vilket av huvudena?

• EpicF
    Anonym (Nix) skrev 2023-03-24 14:03:09 följande:
    Vilket av huvudena?
    Lilla
Svar på tråden Sambon vill inte ha sex under graviditet