• Anonym (Fattig)

Fråga om försörjningsstöd?

Är det någon som vet hur många dagar det tar att få en utbetalning från soc när ansökan är handlagd och klar?
    Beslutsdatum var 2023-03-22.

• Svar på tråden Fråga om försörjningsstöd?
  • Anonym (....)

Brukar komma mellan 25 och siste i månaden. Så räkna med att du får dem tidigast måndag. Om inte har uppgivit bankkonto får du en utbetalningsavi i posten. 

• Anonym (Fattig)
    Anonym (....) skrev 2023-03-23 15:59:29 följande:

Brukar komma mellan 25 och siste i månaden. Så räkna med att du får dem tidigast måndag. Om inte har uppgivit bankkonto får du en utbetalningsavi i posten. 

Har haft det i 2 år. Men krisigare än någonsin nu. Får strunta i jobb imorgon. Trist. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Fattig) skrev 2023-03-23 16:07:35 följande:
    Har haft det i 2 år. Men krisigare än någonsin nu. Får strunta i jobb imorgon. Trist. 
    Om du sökt varje månad så ska du lämnat in 15:de för att få utbetalning. Och då kommer dem mellan 25 och sista i månaden. 

Varför ska du strunta i jobb imorgon? 
  • Anonym (....)

Sedan om du haft det i 2 år så borde du veta hur det fungerar. När ansökan ska vara inlämnad, hur långt utredningen tar (ca 7-10 dagar normaltid) och när pengarna kommer. 

• Anonym (Fattig)

Jag lämnade in ansökan den 10:e. Brukar få runt den 22-23:e. På måndag får jag pengar från annat håll, men hade behövt det imorgon. Måndag är för sent. 
    Men tack, då vet jag. 

• Anonym (....)
    Anonym (Fattig) skrev 2023-03-23 16:17:39 följande:

Jag lämnade in ansökan den 10:e. Brukar få runt den 22-23:e. På måndag får jag pengar från annat håll, men hade behövt det imorgon. Måndag är för sent. 
    Men tack, då vet jag. 

Utbetalningar från soc är mellan 25:de och sista. Kan mycket väl hända att du får dem imorgen eftersom 25 ät en lördag. 

Du måste nog börja planera din ekonomi lite bättre... 
  • Anonym (Nggn)

Man får pengarna den 27e Ungefär.

• Anonym (Fattig)
    Anonym (....) skrev 2023-03-23 16:19:31 följande:
    Utbetalningar från soc är mellan 25:de och sista. Kan mycket väl hända att du får dem imorgen eftersom 25 ät en lördag. 

Du måste nog börja planera din ekonomi lite bättre... 
    Kan absolut inte på något vis "planera" min ekonomi på något annat sätt! 
  • Anonym (g)

Här är det inga 7-10 dagar utredning eller lämnas in 15de men likväl kan du få imorgon eller på måndag.

• Anonym (Fattig)

Glöm denna tråd. Fick precis meddelande att jag får pengar imorgon så allt är lugnt nu. :) 

Svar på tråden Fråga om försörjningsstöd?