Fråga om försörjningsstöd?
Är det någon som vet hur många dagar det tar att få en utbetalning från soc när ansökan är handlagd och klar?
Beslutsdatum var 2023-03-22.
Är det någon som vet hur många dagar det tar att få en utbetalning från soc när ansökan är handlagd och klar?
Beslutsdatum var 2023-03-22.
Brukar komma mellan 25 och siste i månaden. Så räkna med att du får dem tidigast måndag. Om inte har uppgivit bankkonto får du en utbetalningsavi i posten.
Brukar komma mellan 25 och siste i månaden. Så räkna med att du får dem tidigast måndag. Om inte har uppgivit bankkonto får du en utbetalningsavi i posten.
Sedan om du haft det i 2 år så borde du veta hur det fungerar. När ansökan ska vara inlämnad, hur långt utredningen tar (ca 7-10 dagar normaltid) och när pengarna kommer.
Jag lämnade in ansökan den 10:e. Brukar få runt den 22-23:e. På måndag får jag pengar från annat håll, men hade behövt det imorgon. Måndag är för sent.
Men tack, då vet jag.
Jag lämnade in ansökan den 10:e. Brukar få runt den 22-23:e. På måndag får jag pengar från annat håll, men hade behövt det imorgon. Måndag är för sent.
Men tack, då vet jag.
Man får pengarna den 27e Ungefär.
Här är det inga 7-10 dagar utredning eller lämnas in 15de men likväl kan du få imorgon eller på måndag.
Glöm denna tråd. Fick precis meddelande att jag får pengar imorgon så allt är lugnt nu. :)