• LejonSa

Reservdelar till grill

Hej. 

har en Pampas xl kolgrill sedan 4-5 år tillbaka. Nu har kolbädden gått hål i. Ingenstans kan jag googla mig fram till någon reservdel el liknande. 

jag börjar misstänka att det inte finns. Är det då bara att skrota grillen och köpa ny? Ska det vara så efter 4-5 år?

ska sägas att jag kan noll om detta. Har vi grillat fel kanske? I min värld så borde det inte vara svårt att hitta en reservdel för något om det är vanligt att en del slit med tiden medan övriga funktioner är intakta. 

någon Som har något tips? Kanske inte ens heter kolbädd haha!

• Svar på tråden Reservdelar till grill
  • Anotherone

Många billigare grillar som säljs på Coop Forum, Rusta och liknande har inga reservdelar. Det är väl fördelen med Weber och Landmann tex, att man faktiskt både har garantier och att man kan beställa delar, såsom nya brännare tex, vartefter. 

Jag är verkligen ingen mästare vid grillen men min man har ganska bra koll, dels lägger han folie på botten vilket han byter regelbundet för att inte matrester och kol ska ramla ner och göra hål (rost) i botten. Och sen att även ha koll på brännarna på samma sätt, det kan gå hål i dem också och då kommer ju gasolen ut lite här och var

Men det är i hans värld bättre att köpa en beg. Weber som är i bra skick för ett par tusen än att köpa en ny grill för samma peng på Rusta som eventuellt då kanske inte har reservdelar. För då får man nog tänka att man har grillen 4-5 år och sen får man köpa en ny. 

• LejonSa
    Anotherone skrev 2023-03-22 09:56:05 följande:

Många billigare grillar som säljs på Coop Forum, Rusta och liknande har inga reservdelar. Det är väl fördelen med Weber och Landmann tex, att man faktiskt både har garantier och att man kan beställa delar, såsom nya brännare tex, vartefter. 

Jag är verkligen ingen mästare vid grillen men min man har ganska bra koll, dels lägger han folie på botten vilket han byter regelbundet för att inte matrester och kol ska ramla ner och göra hål (rost) i botten. Och sen att även ha koll på brännarna på samma sätt, det kan gå hål i dem också och då kommer ju gasolen ut lite här och var

Men det är i hans värld bättre att köpa en beg. Weber som är i bra skick för ett par tusen än att köpa en ny grill för samma peng på Rusta som eventuellt då kanske inte har reservdelar. För då får man nog tänka att man har grillen 4-5 år och sen får man köpa en ny. 

Tack!  
    har noll koll på sånt här och helt ointresserad faktiskt haha. Men ska vidarebefordra infon till maken. 

han fick dock tag i reservdel. Det var tydligen inga problem
    alls. Via återförsäljarna. 200kr.  Så det är löst nu :) tack ändå

• RimboRambo

Hej!

Jag har samma problem med sönderrostad plåt, och har letat som en galning! Skulle det kunna gå att få namn, mejl eller telefonnummer till till återförsäljaren?

Mvh/Tony

Svar på tråden Reservdelar till grill