Varför akademiska studier?
Hej, ni som valt att studera vidare på universitetet, varför valde ni att göra detta?
Hej, ni som valt att studera vidare på universitetet, varför valde ni att göra detta?
Enkelt.
För att jag ville jobba inom ett yrke som krävde det.
För att det typ var den roligaste tiden ever.
Flytta till en ny stad, leva studentliv, alla fester, all gemenskap, hårt pluggande och roliga tillställningar, träffat vänner för livet, träffade min man där, massa roliga minnen :)
Sen att mannan casha ut en hög lön och kunna välja spännande jobb är bara en bonus
För att det typ var den roligaste tiden ever.
Flytta till en ny stad, leva studentliv, alla fester, all gemenskap, hårt pluggande och roliga tillställningar, träffat vänner för livet, träffade min man där, massa roliga minnen :)
Sen att mannan casha ut en hög lön och kunna välja spännande jobb är bara en bonus
För att jag ville plugga mer i de ämnen jag var intresserad av, ville lära mig mer.
Gjorde ni det alltså av egen vilja och inte tvång från föräldrarna?
Föräldrar kan inte tvinga vuxna barn till något.
Jag pluggade både mina två kandidater av rent intresse från mig själv och ingen annan, för att kunna jobba med det jag ville krävs en av dessa. Sedan har jag läst vidare på avancerad nivå efter det och har snart den första (antagligen av två) i hamn. För det ger bättre jobbmöjligheter, utveckling för mig personligen och är spännande!
För att jag ville ha något annat yrke än de absolut sämst betalande på marknaden.
Därför att för det yrket jag ville ha krävs det högskoleutbildning. Under utbildningen stormtrivdes jag, och jag upptäckte att forskning verkligen är det roligaste som finns. Jag har inte ångrat mig en sekund, önskar aldrig att jag jobbade med något annat.
För att jag var trött på det jobb jag hade och tänkte att det fanns roligare jobb att välja på med en ok examen.
Det krävdes för mitt yrkesval.
Var definitivt en bra erfarenhet!