Meddelande från migrationsberket angående beslut
Hej,
Jag är i väntan på beslut för min ansökan om arbetstillstånds förlängning och just nu fick jag epost med rubriken "Ditt ärande har nu avgjorts". Inget innehåll av beslutet med för det ska skickas via posten. Det här är mitt fjärde år att stanna i Sverige med det här visumet och andra gång för förlängningsansökan. Jag minns att vid förra ansökan då fick jag bifall kom epost med rubriken som säger redan att "Migrationsverket har fattat ett beslut i ditt ärende. Din ansökan har blivit beviljad." De hänvisade vidare åtgrder som jag ska genomföra direkt under denna rubrik. Därför känner jag att den här gångens rubrik kan vara tecken för avslagen. Men vi har inte förändrat något av vår arbetskontrakt sedan dess förra ansökan för 2 år sedan (Jag är anställd som en personlig assistent). Däremot när jag googlade så skriver flera stycken som att de fick epost från migrationsverket precis som jag fått nu, utan beslut innehåll och fick ändå bifall när de öppnade brevet som skickades till postlådan.
Då funderar jag varför har de olika sätt att skriva rubrik? Hur skiljer de de två olika sätt att meddela migranter om sitt beslut. Mer exakt, varför berättar de inte beslutet direkt på eposeten för alla ärende? Jag kom till Sverige ensam men nu har jag min sambo här och det är svårt att vi ska planera vårt liv som en familj om min situationär så här ambivalent. Även just av en rubrik känner jag mig så devasterad och faller i panik. Jag vet att det låter överdrivande men jag vill ha något sätt att lugna mig ner tänker jag.
Om det finns någon som arbetar/ arbetat på migrationsverket och vet om det så skulle jag uppskatta det om ni kunde berätta lite.
MVH