• Anonym (Orkar inte)

Sorg och sjukskriven

Sjukskriven en längre tid för sorg efter förlorat en i familjen, mitt barn har fått en allvarlig sjukdom och massor annat som hänt på kort tid. Jag gör allt jag kan för läka barnen i denna sorgen, maken och mig själv. Men jag hinner knappt andas. Vissa dagar bara gråter man och orkar inget och vissa dagar vill jag tillbaka till mitt jobb och få rutiner på livet. 
    Magen är helt sönder, känns som man nöd andas och sover inget och fått mediciner mot det. Går hos psykologer själv och med barnen. Jag får hemska flashbacks från vad som hänt när jag hittade personen osv. Sorgen och arbetet med mitt barn som nu behöver massor av hjälp och stöttning och ska gå på massor av utredningar behöver mig och det är en riktigt hemsk sjukdom och jag hinner inte bearbeta det ena förrän nästa kommer.  
    Nu börjar jag få ångest för jag är hemma med. Mot jobbet. Men jag mår vissa dagar så dåligt att jag inte orkar tänka på varken det eller något annat. Rädd för att inte jobba och rädd för ta på mig för mycket. Hur gör man ? Hur tar man sig igenom detta ? Jag stressar upp mig och mår än sämre. Det är snart snack om hjälp från jobbet men hur går det till ? Jag har aldrig varit sjukskriven tidigare. Jag vill ha hjälp men rädd att ta emot för vill inte alla ska veta allt. Jag behöver komma tillbaka en dag men inte redo nu. Doktorn tror jag kommer vara hemma några månader till men ändå blir jag stressad. Tips behövs för läka snabbt och må bra. Trött på illamående och huvudvärk. Och tappar rösten helt i flera dagar ibland för kroppen orkar inte. Är detta vanligt ? Att man tappar rösten för stress ? 

• Svar på tråden Sorg och sjukskriven
  • Anonym (Medmänniska)

Jag beklagar sorgen och att ditt barn blivit sjuk. Se till att bli sjukskriven och ta hand om dig och familjen, det är det enda som är viktigt nu. Sorg gör smärtsamt ont och tar tid så låt det få göra det och tillåt dig sörja. ❤️

• Anonym (SS)

Vet inte så mycket om sorg men vet mycket om tex sjukdomar och utmattning. Låt det ta tid och acceptera hur det är. Det går inte att bli bra fort i sånt här.
    Men acceptans gjorde att det vände för mig efter 2 år av frustration att jag aldrig blev pigg.
    Tillät mig att vila osv och sen vänd det sakta.

Svar på tråden Sorg och sjukskriven