• Tomas j

Marabou choklad

Hej
    Skall snart flytta till england, pga att min flickvän bor där...funderar på sysselsättning...kom å tänka på Marabou choklad....när jag bjuder engelska och för all del även amerikanska vänner på den så gillar de den
    Skulle det kunna vara ett sätt att tjäna pengar?
    Bli försäljare av svensk choklad i England?
    Tankar och hjälp tas emot tacksamt🙂
    Mvh Tomas

• Svar på tråden Marabou choklad
  • Citronella

Tänk på att det är tull och importregler kring livsmedel. Innehållsförteckningen ska vara på engelska så det måstematch fixa. Räkna med att chokladen kommer bli dubbelt så dyr för kunden som i Sverige. Är tanken att sälja till livsmedelsbutiker eller privatpersoner? 

• AndreaBD

Varför skulle folk där vilja köpa svensk choklad? Den är inte bättre än den engelska. Och man skulle behöva importera mycket stora mängder för att kunna sälja den till acceptabel pris. Och efter Brexit så kostar det tull. Är du säker att det inte redan finns?  Det skulle förväna mig egentligen. I Tyskland har det funnits Marabou-choklad i över 30 år.

• Tomas j

Ok ..tack för svar....det var bara en tanke
    Marabou har ju så många olika smaker....har ej sätt det i annan choklad här i England 
    Tack för visat intresse 🙂
    Mvh Tomas

• AndreaBD
    Tomas j skrev 2023-03-20 16:34:44 följande:

Marabou har ju så många olika smaker....har ej sätt det i annan choklad här i England 
    Mvh Tomas

Kolla först om det redan finns. Kolla vad jämförbar brittisk choklad kostar. Grejen är ju också att det är tysk och framför allt schweizisk choklad som importeras och som är populär. 
  • Anonym (J)

Ikea , Scandikitchen säljer redan Marabou i England. 

Tror inte det finns så stor intresse att flera Marabou säljare behövs. 

• Anonym (J)

Totally Swedish finns också. De säljer Marabou med.

• Anonym (Intressant)
    Tomas j skrev 2023-03-20 16:34:44 följande:

Mvh Tomas

Intressant har du funderat på att öppna en butik? 
    Annars kan du köpa med en massa olika smaker till dina vänner 
Svar på tråden Marabou choklad