Anders 386 skrev 2023-03-20 17:47:01 följande:
Det har ju blivit lite annorlunda på simhallar idag. Vissa tar inte ens av sig nakna utan duschar med badbyxorna på. Även i bastun är det många som har badbyxor. Och många som rör sig i utrymmena är noga med att skyla sig. Det är väl lite en åldersfråga, verkar som många yngre är rädda att visa sig nakna. Själv känner jag det som en grej att våga visa sig naken inför andra, liksom stå för hur man råkar se ut. Tycker den nya tidens hymlande är lite larvigt - men kanske skapat av att allting idag är så sexualiserat, man har liksom tappat det naturliga med nakenhet. Samma med naturistbad, förr var det mer naturligt, nu verkar det mest ha blivit mötesplatser för kåta människor. Och det har blivit tabu för barn att vara nakna. Trist utveckling... Delvis kan jag misstänka att det är porrens fel. - men det är en egen diskussion.
Håller med dig Anders. Jag har inget problem med att visa mig naken i simhallens dusch eller omklädningsrum. Många är blyga och försöker skyla sig. Vi föddes nakna och för mig är kläder ett sätt att hålla kylan borta.
När det gäller "smygrunkare"i relaxen så har jag aldrig sett någon. Så länge det inte handlar om sexuella trakasserier och ingen ser så skiter jag i om folk spanar på mig och smygrunkar. Det är inte mycket att se i alla fall...