• Tigermamman123

Följa mina spår

Tycker ni det är fel av mig att vilja att mina barn ska följa mina spår att utbilda sig akademiskt för Att det ska öppna fler möjligheter för dem? Hur resonerar ni kring detta? Nu är inte alla mina barn så pass gamla men jag tycker att vi ska motivera våra barn att söka vidare och skaffa sig akademisk utbildning för att säkra framtiden. Tänker jag fel? Vad är era tankar? 

• Svar på tråden Följa mina spår
  • FredrikLiksom

Jag är inte så säker på att en akademisk utbildning är en garanti för arbete längre eftersom merparten utbildar sig. Däremot verkar det bli svårare att svårare att hitta folk till industri och hantverksyrken. Men det är min känsla bara.

• AnnaZL

vad har dina barn för intressen och styrkor? Om det är akademiska ämnen är det såklart bra om du hjälper dem tidigt att utvecka studieteknik och passion för lärande. Men om de är mer intresserade av praktiska saker, ge dem tillfälle att utveckla dem också.

• rosesarewhite

Motivera och försöka påverka positivt är en sak, men om de vill något helt annat hoppas jag att ni ändå tänker stötta dem helhjärtat att följa sina egna drömmar.

• Mortiscia80

Ja det är fel att tvinga in barn i ens egen mall. Lev dina egna drömmar istället!

Svar på tråden Följa mina spår