• Anonym (Ts)

Typ inga fosterrörelser, snart RUL, jätteoroad, kan nån lugna?

Har RUL snart och har denna graviditet inte känt mkt än. Några små fladder som jag TROR är bebis men inget annars. Minns inte hur min förra graviditet var men tror jag hade känt sparkar nu. 

Är så himla oroad att det ska se dåligt ut på RUL nu. Kan nån snälla lugna mig att det är ovanligt om allt sett bra ut hittills och man inte har några avvikelser (har gjort både KUB och NIPT med bra resultat).

Men oron är där såå stark.

• Svar på tråden Typ inga fosterrörelser, snart RUL, jätteoroad, kan nån lugna?
  • Anotherone

Med första barnet hade jag inte känt nånting, alltså NOLL före RUL. Därför var det ju så sjukt att se en bebis som sprattlade runt när jag inte hade känt av det alls.  Sen smög det sig på så småningom så jag började känna mer from vecka 20-21 nånting.
    Och jag tror att det hade varit samma sak med barn nummer två om det inte var för att jag då visste vad det var jag skulle känna efter så att säga. Jag visste hur det skulle kännas och sen satt väl den känslan kvar i minnet.

• Anonym (Ts)
    Anotherone skrev 2023-03-17 13:05:12 följande:

Med första barnet hade jag inte känt nånting, alltså NOLL före RUL. Därför var det ju så sjukt att se en bebis som sprattlade runt när jag inte hade känt av det alls.  Sen smög det sig på så småningom så jag började känna mer from vecka 20-21 nånting.
    Och jag tror att det hade varit samma sak med barn nummer två om det inte var för att jag då visste vad det var jag skulle känna efter så att säga. Jag visste hur det skulle kännas och sen satt väl den känslan kvar i minnet.

Men det här är mitt andra barn tätt så jag vet ju vad jag letar efter. Har känt några fladder som jag förknippar med bebis men de är försvinnande få och sällsynta.
  • Anonym (Ts)

Puff om nån snnan har erfsrenhet att dela med en oroad stackare.

• Anonym (4 barn.)

Kan lugna dig med att jag har 4 barn och sist födda kände ja i stort sätt inte ett dugg med före RUL , det visade sig att jag hade moderkakan i framvägg. Ja vet att man går och nojar sig , det gör jag med varje graviditet. Ingen är sig lik.
    När ja kom in till förlossningen med sista så sa alla , de här kommer gå fort det är ju fjärde barnet. Ja fick ligga i förlossningsstolen i 7 vidriga dygn 🤣

• SunnyP

Jag väntar mitt femte barn och kände första fosterrörelserna kring vecka 22 den här gången, absolut ingenting innan dess och sedan dröjde det ytterligare ett par veckor innan jag började känna av bebisen regelbundet så jag tror absolut inte att du behöver oroa dig. 

• Anonym (Ts)

Tack hörni. Alla såna här historier lugnar mig så. Allt har ju sett bra ut och magen växer, men jsg vill börja känna de där härliga små buffarna nu, nu nu!

• Anonym (Linda)

Kände inga rörelser med mitt första barn förrän 20-21, tog några veckor till där jag kände bebisen regelbundet.

• Anonym (Ts)

Tack. Blir ju bara nervös när alla runt mig säger att jsg kommer känna tidigare med andra barnet.

• Anonym (Ts)

Hu, RUL imorgon. Vill bara att allt ska se bra ut?

• Semlan3
    Anonym (Ts) skrev 2023-03-19 18:59:05 följande:

Hu, RUL imorgon. Vill bara att allt ska se bra ut?

Hur har det gått ts?
  • Anonym (Ts)
    Semlan3 skrev 2023-03-20 16:04:37 följande:
    Hur har det gått ts?
    Jättebra!

RUL såg superbra ut. Extremt livlig krabat men moderkakan låg i framvägg så det var nog förklaringen?
  • Semlan3
    Anonym (Ts) skrev 2023-03-20 16:08:53 följande:
    Jättebra!

RUL såg superbra ut. Extremt livlig krabat men moderkakan låg i framvägg så det var nog förklaringen?
    Skönt!! :)
  • Semlan3
    Anonym (Ts) skrev 2023-03-20 16:08:53 följande:
    Jättebra!

Skönt!! :)
Svar på tråden Typ inga fosterrörelser, snart RUL, jätteoroad, kan nån lugna?