• FörvirradUngKvinna

Snälla hjälp mig

Hej, jag går just nu igenom något som jag inte alls kan stå för. Jag behöver hjälp att diskutera och få tips om vad jag kan göra. Jag skriver anonymt här då jag inte kan prata med någon i min närhet om detta utan att bli dömd.
    såhär är det, jag har en sambo (min pojkvän) som jag varit tillsammans med i över 3 år. Jag älskar honom väldigt mycket och jag trivs väldigt bra i vardagen med honom, vi har extremt roligt tillsammans och har liknande intressen. Problemet är att min sexlust är 100gånger starkare än hans. Han vill ha sex kanske en gång varannan vecka. Medans jag gärna vill iallafall 3gånger i veckan. detta gör att jag ibland ifrågasätter mig själv, jag känner mig inte sexig längre. Jag har försökt att krydda till sexlivet med leksaker, spel, allt. Jag har verkligen provat allt men han är väldigt vanilj och har helt enkelt inte så hög sexlust. vi har pratat mycket om det och hur det påverkar mig negativt men kommer inte fram till någon lösning. vi kan inte tvinga fram lusten helt enkelt. 

Då till det problematiska, det finns en kille som varit närvarande i mitt liv under säkert 10år. Denna killen och jag har alltid haft en flörtig relation, inte någon kärlek, utan bara en attraktion. Vi har dock aldrig gjort någonting med varandra trots att intresset finns där. Denna killen ger mig ofta komplimanger via snapchat. Han får mig att känna mig sexig och väldigt attraktiv. Han skriver att han verkligen vill träffas och göra något intimt med varandra. Jag vill verkligen inte vara otrogen. jag har pratat med min pojkvän om att jag kanske skulla kunna ha sex med andra, för att tillfredställa min sexlust. Men då säger han att han oxå får ha sex med andra, vilket jag säger inte alls skulle vara en lösning, för att huvudproblemet är att han inte vill ha sex med mig så ofta som jag vill ha sex med honom. 
    Vad borde jag göra?
    något i mig säger att jag ska träffa den andra killen bara en gång i smyg för att se hur det känns. men det är absolut inte rätt mot min relation. otrohet är det värsta jag vet, men nu står jag här i valet och kvalet iallafall. Jag vill inte lämna min pojkvän då jag älskar honom. Men jag vill verkligen ha sex oftare, helst med honom såklart, men om han inte vill, får jag då ha sex med någon annan?
    snälla hjälp mig med vad jag kan göra, vad hade du gjort? Jag vill inte känna såhär mer.. :(

vänliga hälsningar, en förvirrad ung kvinna

• Svar på tråden Snälla hjälp mig
  • Vladdis

Du får överväga vad som är viktigast. Ingen kan säga till dig vad du bör/inte bör göra. Moral existerar inte. Däremot måste man ansvara för varje beslut man gör. Knepig situation helt klart. 

• Vladdis

Jag hade inte funnit mig i en krystad nära relation. Jag hade utforskat andra möjligheter om inget annat gick med min sambo. Du vet nog själv hur du skulle krossa hans värld om du var otrogen. Agera förnuftigt. 

• Anonym (L)

Jag hade inte varit otrogen. Om man vill och har försökt lösa problemet utan framgång så kanske det är dags att göra slut och hitta någon som man passar bättre med. Att gå runt och vara otrogen istället för att våga fatta beslut som är väldigt jobbiga men för bådas bästa, är bara patetiskt. 

• Dr Nail

Jag rekommenderar att inte vara otrogen. Jag har varit det och det suger. Bättre att göra slut och sen leva livet.

• onelifetolive

Jag vet precis vad du går igenom. 
    Har det likadant. 

Hade jag haft samma möjlighet som dig hade jag vänstrat. Lätt!
    Har aldrig varit otrogen, men nu är jag så trött på att vara låst till någon som inte vill, att jag lätt hade tagit chansen om den dök upp.

Du har gjort vad du kunnat. 
    Du har ju pratat med honom. 
    Förväntar han sig att du ska leva utan sex?

Jag säger: Go for it! Man lever bara en gång. 

• Anonym (L)
    onelifetolive skrev 2023-03-16 22:52:06 följande:

Jag vet precis vad du går igenom. 
    Har det likadant. 

Hade jag haft samma möjlighet som dig hade jag vänstrat. Lätt!
    Har aldrig varit otrogen, men nu är jag så trött på att vara låst till någon som inte vill, att jag lätt hade tagit chansen om den dök upp.

Du har gjort vad du kunnat. 
    Du har ju pratat med honom. 
    Förväntar han sig att du ska leva utan sex?

Jag säger: Go for it! Man lever bara en gång. 

Det är ingen som tvingar henne att stanna kvar i ett sexlöst förhållande. Hon kan välja att LÄMNA. 
  • Anonym (Gå vidare)

Hej, jag har varit i samma sits som dig. Då den sexuella biten av mig är en stor del av vem jag är, och vad jag behöver i ett förhållande för att må bra, valde jag att lämna honom. Det var extremt jobbigt då jag verkligen älskade honom, men kände att det heller inte var rättvist mot mannen jag älskar att gå och fantisera om andra. Jag kan inte säga vad du ska eller inte ska göra, men jag kan råda dig att tänka på dig själv, snarare än relationen. Din relation med honom påverkas ju på så många andra vis pga ett sämre sexliv.

• Kunniglingvist

Känner igen mig. Allt för väl. 

Om jag ska utgå från mig själv så tror jag inte det är värt att smyga. Att göra det utan hans tillåtelse. Det kommer förr eller senare förstöra eran relation. Gör det inte det snabbt genom att du inser att du behöver mer så blir det en långsamt kvävande död. Det kanske hade känts värt där och då men det skulle äta upp dig inombords. Det skulle förgifta det fina ni verkar ha. 

Varför är det inte ett alternativ att han också får ha sex med andra? Om han har låg sexdrift kanske han inte ens skulle utnyttja det? För att det skulle förstärka känslan av att han inte vill ha dig så lika mycket som du vill ha honom? Isåfall hur tror du han känner för att inte vara tillräcklig för dig? Granska dig själv lite till. 

Frågan är om tanken att en person måste fylla alla sin partners behov är förlegad. Känns som en omöjlig uppgift. Likaså tanken att en person för föralltid måste vara denne.

• Kunniglingvist

Det sista jag skrev i föregående inlägget försvann av någon anledning. Frågan är; mår du verkligen bra att tillsammans med honom? Tycker det låter som den sexuella biten tär väldigt mycket på dig. Visst att du trivs och det är trevligt social...men hur länge kan du leva med honom och sakna detta utan att må dåligt av relationen? 

• Anonym (Att välja sina strider)

Jag tänker att det verkligen är vissa saker som på ytan kanske inte är så viktiga, men som faktiskt är väldigt viktiga i det långa loppet.

Jag tänker att det också beror på allt annat runt omkring. Nu är du ung och saknar sex, men kommer du också vilja ha barn, familj och det där andra? 

3 år är en rätt lagom tid att utvärdera om ett förhållande är bra, okej eller dåligt. Det är faktiskt lättare att fastna i ett okej förhållande, än ett riktigt dåligt, just för att det inte finns en aktiv sak som gör att man lämnar.

Man har dock alltid valet att gå. Och man behöver inte redovisa att det handlar om att man inte vill ha ett helt liv lite okej, utan att man faktiskt chansar på att man kan få det bra. 

• Anonym (A)

Alltid lika kul med dessa människor dom först beskriver hur moraliska de är, hur mkt de älskar sin partner och hur emot otrohet de är. Sedan sitter de ändå här och vill ha andras tillåtelse att vara otrogna. 

TS du älskar inte din partner, du respekterar inte honom och du är inte emot otrohet. 

Svar på tråden Snälla hjälp mig