• Pernilla  851

    Gravid???

    Gjorde ett test i måndags 6-7 dagar före beräknad mens. Kan tycka mig se ett svagt streck. 1 streck inte gravid 2 streck gravid, alltså ska det inte vara något plus på detta cb testa tidigt. Igår alltså 2 dagar senare gjorde jag ett digitalt cb som visade icke gravid. Vad tror ni nu om detta?

  • Svar på tråden Gravid???
  • svansmamman
    Pernilla 851 skrev 2023-03-15 22:45:48 följande:
    Gravid???

    Gjorde ett test i måndags 6-7 dagar före beräknad mens. Kan tycka mig se ett svagt streck. 1 streck inte gravid 2 streck gravid, alltså ska det inte vara något plus på detta cb testa tidigt. Igår alltså 2 dagar senare gjorde jag ett digitalt cb som visade icke gravid. Vad tror ni nu om detta? //


    Just cbs icke-digitala test, allra helst det test du använt, är tyvärr kända för att ge streck likt det jag tycker mig skymta på din bild. För att det ska vara ett ?riktigt? streck ska det vara lika brett som kontrollstrecket samt jämnt i färgen, av bilden att döma är strecket på ditt test inte lika starkt i färgen hela vägen = inte positivt. Med tanke på att det digitala sa inte gravid är det förmodligen också så, om det bara inte är för tidigt för att testa dvs - men oavsett så visade testet på bilden inte positivt. ❤️
  • Sandratjid


    Måste säga att bilderna blev av väldigt dålig Kvalitet nu när jag publicerar bilderna. Strecket är lika tjockt som det andra, men väldigt mycket svagare
  • svansmamman
    Sandratjid skrev 2023-03-19 19:46:48 följande:
    Måste säga att bilderna blev av väldigt dålig Kvalitet nu när jag publicerar bilderna. Strecket är lika tjockt som det andra, men väldigt mycket svagare
    Som du själv är inne på är bilderna lite oklara men på det du skriver, och av vad jag själv tycker mig se, ser strecket jämnt ut i färgen och även tjocklek till skillnad från ts som jag tycker är ojämnt i färgen. Att strecket är svagare än kontrollstrecket är ?ingen fara?, en kvalificerad gissning är därför att ditt är positivt, men bäst är såklart att testa med ett digitalt (jag själv föredrar cbs med veckoindikator). 
Svar på tråden Gravid???