• junjul

Vilket mellannamn till Dominic?

Som rubriken lyder, vilket mellannamn tycker ni skulle passa till Dominic? Tacksam för svar 😊😊

• Svar på tråden Vilket mellannamn till Dominic?
  • Anonym (Hej)

Vilket mellannamn beror ju på vad ni heter. Har ni damma namn inget alls och har ni olika så är det ju bara bestämma vilken ordning el bara ta det ena 

Pratar vi förnamn mer än Dominic så kolla lite i släkt öom det finns något ni gillwt el så kör ni bara ett 

• Lynx123

Eftersom D. är ett namn som dels är starkt förknippat med katolicismen, dels kan uppfattas som ett brittiskt överklassnam är det kanske bäst att fortsätta i den andan. Typ. Hector, Anthony, Michael. Sen beror det också på efternammet. Dominic Svensson låter ju lite konstigt, men skulle kanske funka om det blev ett andranamn, tex. Andreas D. Svensson.

• Xenia

Eftersom Dominic är ett så långt och ståtligt och utländskt namn, skulle jag välja ett kort (svenskt) andranamn. Typ Hans, Per, Ulf, John, Mats, Lars, Nils, Sten, Frans etc).  Har ni inget släktnamn som passar?

• trollhona
    junjul skrev 2023-03-15 00:15:30 följande:
    Vilket mellannamn till Dominic?

Som rubriken lyder, vilket mellannamn tycker ni skulle passa till Dominic? Tacksam för svar 😊😊

Rafael, Gabriel, Michael, Uriel, Benedict, Benjamin, David
  • Anonym (Hfj)

Matteus tycker jag låter fint som mellannamn 😊 

• Anonym (Hejhej)

Fredrik, Henrik

• Blue Waffle

Emmanuel tror jag skulle vara fint,

Aron David Adam Nathaniel Abraham Abel Gabriel Paul Benjamin Salomon

Svar på tråden Vilket mellannamn till Dominic?