• Mimmiimimmii

Lönökning komunen skola 2023

Blev missnöjd över lönelökningen. Gör ett gott jobb o hade räknat med mer. Hur mycket är en generell lönehöjning i år? Va kan man räkna med på en medellön? Har de en pott att ge lite extra eller får alla en generell lön?

• Svar på tråden Lönökning komunen skola 2023
  • Pappafulltupp

Skolan ligger..  tja, är inte det s.k. sifferlösa år nu? Lokala förbund förhandlar och i min kommun hamnade snittet på 2,3 %

• Anonym (Yrkesroll?)

Vad är din yrkesroll, TS? Jag tänker att lärare inte brukar vara med i Unionen. Själv fick jag nyss veta att jag får 3,1 % som behörig högstadielärare med tio års erfarenhet. Inte precis nöjd men det lät som att det var bland de högre procentsatserna. 

• Anonym (Olika)

Min kärring jobbar som skolutvecklare och drar in över 50 papp/månad
    Hög lön för att vara kommunalt inom skolan men ...hon har ju kompetens.
    Hon är verkligen duktig på det hon gör.
    Dessutom brinner hon för det hon gör.

• Anonym (Svassande kändisservitris)
    Anonym (Olika) skrev 2023-03-14 20:49:04 följande:

Min kärring jobbar som skolutvecklare och drar in över 50 papp/månad
    Hög lön för att vara kommunalt inom skolan men ...hon har ju kompetens.
    Hon är verkligen duktig på det hon gör.
    Dessutom brinner hon för det hon gör.

Ja, men då kan vi ju stänga tråden med frågor om procentuell löneökning för TS med kollegor nu då. Tack för informationen!

Du nämner hennes yrke en gång, beroende på just hennes stora betydelse för tråden.
    Du nämner hennes lön, helt utan att ta upp utveckling eller vid vilket tillfälle som siffran gällde, en gång.
    Du nämner att hon är bra tre gånger.
    Vad kan man mer önska sig i en tråd om kommunal löneutveckling?
  • Anonym (Klo)

Om du är anställd på en kommunal skola är Unionen inte rätt fackförbund. De organiserar bara anställda inom privata sektorn.