• Anonym (O)

Pratar era barn med sig själva när de leker?

Ha en sjuåring som alltid lekt bra själv, hon har rollspel och är? alla karaktärerna?
    Hon pratar alltid för sig själv, och har alltid tyckt det är så sött men nu slog det mig om andra barn gör det i den ålder? mina andra barn har aldrig gjort det:)

• Svar på tråden Pratar era barn med sig själva när de leker?
  • Anonym (Ja)

Min son fyller sju i år och han gör det. Just nu leker han diverse pokemon karaktärer i vardagsrummet. 

• Anonym (ööö)
    Anonym (O) skrev 2023-03-11 18:48:30 följande:
    Pratar era barn med sig själva när de leker?

Ha en sjuåring som alltid lekt bra själv, hon har rollspel och är? alla karaktärerna?
    Hon pratar alltid för sig själv, och har alltid tyckt det är så sött men nu slog det mig om andra barn gör det i den ålder? mina andra barn har aldrig gjort det:)

ja så gör väl de flesta, både yngre och äldre än 7 år. 
  • Anonym (O)

Vad skönt o höra;) inget fel på fantasin inte

• Anonym (pang boom krasch)

Många barn låter som rena ljudstudion. Tecken på livlig fantasi och att dom lever sig in i det dom leker. NalleSkrattande

• Anonym (Trollet Sigge i farten)

"Vet jag råkade säga redan i tidig ålder då grabben var liten, att.. Bäst svar på något som man undrar, det får man bara genom att man pratar med Sig Själv, med Pappa, med Mamma och kanske t.o.m ibland då frågar man Farmor/mormor. -"Inte utav och från någon annan så.. ja är det vidare lönt, intressant det som sägs!"

Så repeterade jag det här för min son, har gjort det nu i några år.
    Nu snackar grabben helt plötsligt bara med sig själv.. och ingen annan'
    Hmmm. Ja? *I regret nothing!" Demon

Nä. Men lite allvar också..
    Ja det är normalt, f*n vet inte hur Världen hade sett ut om man inte ibland bara lite grann snackade med sig själv, eller om man fick låta sin då vildaste fantasi- man kom att tänka på'

• Anonym (O)

Och ibland när man får vara med i leken ska det redigeras vad man ska säga😅

Svar på tråden Pratar era barn med sig själva när de leker?