• Idadenfina02

prov hermods

Ska skriva slutprov skritligt i kommunikation snart. Vad kommer komma? Känns jobbigt om man ska lära sig en hel bok..

• Svar på tråden prov hermods
  • Anonym (Lärare)

Borde inte din lärare ha berättat det? Om det är ett slutprov så kan du räkna med att det gäller hela boken. Om det bara är sista provet i kursen däremot så lär det täcka det ni senast gått igenom och inte haft prov eller uppgift för.

• Idadenfina02
    Anonym (Lärare) skrev 2023-03-11 14:27:01 följande:

Borde inte din lärare ha berättat det? Om det är ett slutprov så kan du räkna med att det gäller hela boken. Om det bara är sista provet i kursen däremot så lär det täcka det ni senast gått igenom och inte haft prov eller uppgift för.

SJukt att man ska lära sig hela boken, då vet jag att jag kommer misslyckas.........
  • Anonym (Lärare)
    Idadenfina02 skrev 2023-03-11 14:33:34 följande:
    SJukt att man ska lära sig hela boken, då vet jag att jag kommer misslyckas.........
    Vad trodde du att det gick ut på...? Klart du måste lära dig kursens innehåll. Det går att lära sig men det första man gör är att hänga med på lektioner, seminarier mm, antecknar och repeterar. Då blir det inte så jobbigt när det är slutprov.
  • Idadenfina02
    Anonym (Lärare) skrev 2023-03-11 15:23:11 följande:
    Vad trodde du att det gick ut på...? Klart du måste lära dig kursens innehåll. Det går att lära sig men det första man gör är att hänga med på lektioner, seminarier mm, antecknar och repeterar. Då blir det inte så jobbigt när det är slutprov.
    Ja men ska man lära sig en hel bok på 500 sidor? Spelar ingen roll om jag hängt med. Allt fastnar inte 
  • Anonym (Lärare)
    Idadenfina02 skrev 2023-03-11 15:26:21 följande:
    Ja men ska man lära sig en hel bok på 500 sidor? Spelar ingen roll om jag hängt med. Allt fastnar inte 
    Ja du kan ju prova att gå på universitet där du till en tenta ska lära dig fyra-fem böcker åt gången, en gång i månaden. Det gäller att lära sig vad som är viktigt att fokusera på.

Klart det inte fastnar på en gång, det är därför man måste repetera, försöka se samband och helhet mm.
  • me33

Kan inte påstå att jag hade samma inställning som dig när jag skev mina flygprov förut.

Men sedan brukar kvaliteten på såna här "skolor" vara skräp nuförtiden.

Svar på tråden prov hermods