• Jenjenjenjen1234

    Är gravid och vill göra abort, min dotter kommer bli jätteledsen

    Hejsan. Fick reda på att jag är gravid för några veckor sedan. Inte alls planera, vi har velat ha ett 3e barn så vi blev väldigt glada och berätta för våra 2 barn 4&6år, men nu har det landat in lite o jag börjar få panik över ett 3e vi har verkligen inte den tiden, vi driver en restaurang och har redan det tufft som det är med att hinna med 2 barn. Men nu till saken. Dottern på 6 år är överlycklig över att bli stora syster igen. Hon berättar för alla och säger hej till bebisen i magen varje dag! Huuuur ska jag berätta detta för henne (om aborten) på ett vettigt sett, någon pedagogisk person där ute som har nåt tips. Och jag vet att det var helt idiotiskt att berätta för henne överhuvudtaget!.?. Är i v10 förresten

  • Svar på tråden Är gravid och vill göra abort, min dotter kommer bli jätteledsen
  • Anonym (000)

    Ja, det blev en tragisk läxa detta (att berätta för snabbt menar jag). 

    Och nej, man talar inte om att man ska göra abort för barnen. Man säger att det inte blev någon bebis, Ibland blir det så, kroppen kunde inte ha den här bebisen. 

  • Anonym (Puff)
    Anonym (000) skrev 2023-03-11 08:12:24 följande:

    Ja, det blev en tragisk läxa detta (att berätta för snabbt menar jag). 

    Och nej, man talar inte om att man ska göra abort för barnen. Man säger att det inte blev någon bebis, Ibland blir det så, kroppen kunde inte ha den här bebisen. 


    +1 på den. 

    Du behöver inte berätta alla detaljer och behöver inte heller vara 100% ärlig. Som (000) skriver så tycker även jag att du bör berätta det som att det tyvärr inte blev någon bebis och att det ibland kan bli så. 

    Jag skulle personligen hantera det hela som ett missfall helt enkelt. 
  • Anonym (Y)

    Är du alltid lika impulsiv? Det här var verkligen korkat att berätta för så små barn! Ja, du kommer såra dom väldigt mycket.

  • Anonym (.)

    Du är ju inte riktigt klok, vem berättar för så små barn i vecka 10. Stackars barn. Tycker du ska boka terapisamtal tillsammans med din man - kolla med MVC - så att ni verkligen bottnar i hur ni vill göra med barnet. En abort är verkligen inget man går igenom bara sådär.

  • Anonym (Nis)

    Usch det var riktigt grymt!!! Inte berätta för någon, absolut inte barn innan ni vet hur ni ska göra och redan i v10. Herregud!

  • Jenjenjenjen1234

    Ja det känns hemskt gjort av mig mot min dotter, mår fruktansvärt av det? kunde knappt sova inatt då jag låg o funderade hur jag ska förmedla det här till henne. Har funderat i 5 veckor nu o känner att det mest ansvarsfulla är att ta bort det. Hemskt nog.. 

  • Anonym (S)

    Som de andra skrivit, säg att det blev missfall! Och se till att skydda dig i framtiden, sterilisering eller p-stav är de säkraste metoderna.

  • Anonym

    Du får säga att du fick missfall
    Man behöver inte belasta barn med alla detaljer i ett vuxenliv

  • Anonym (H)

    Men vaaa?? Du berättar för barnen som blir överlyckliga nu vill du slita bort lyckan för dom?? Stå ditt kast och planera om livet för en till bebis. Går alltid att göra förändringar. Kanske är bra för er som familj att göra dessa förändringar. Hur är det för dom barn ni har nu om ni jobbar för mycket?? Prioritera familjen istället! Ni kommer ångra er om ni sätter karriären framför familjen 

  • Hobak

    Hej, Är du helt säker på att du vill göra abort? Jag menar eftersom du/ni blev så glada först? Så lyckliga att ni berättade för barnen tidigt i graviditeten. Vad säger ditt hjärta om situationen? Kan det vara så att du innerst inne vill behålla men omständigheterna säger annat? Gör dig själv en tjänst och tänk en gång till. Svårt att ångra en abort efteråt... Har sett på nära håll hur det kan gå. Tänk också på vad det kan få för konsekvenser om dottern senare i livet får veta att du gjorde abort. Vad händer då med er relation? Önskar dig all lycka till vad du än beslutar. 

  • endoabort

    Herregud vilka dömande kommentarer. Och ts - starkt gjort att fatta ett logiskt och rimligt beslut om abort om livet inte tillåter ett till barn just nu. De allra flesta går på devisen "man ångrar inte ett barn". Men man kan ångra en himla massa andra saker: ett kraschat äktenskap, en firma som går i stöpet, ekonomi som är på sin rand och två tidigare barn som får stå tillbaka. All styrka och lycka till er, det är skitjobbigt att gå igenom en abort men man har också ansvar för de barn man redan satt till livet. ❤️

Svar på tråden Är gravid och vill göra abort, min dotter kommer bli jätteledsen