• Simon9090

Högre temperatur på kvällen

Hej! 

jag har en 4 årig dotter som sen den 20e februari varit sjuk till och från med feber. 

Det började med feber (ca 39,5) och snuva från 20e till 23e. sedan var hon feberfri men lite förkyld. 

på torsdag 3 mars spydde hon på morgonen. Sedan vart det inget mer. 

på söndag 5 mars fick hon feber igen ca 38,5, hon fick stanna hemma från förskolan måndag och tisdag. Sedan försvann febern en dag kanske. På onsdag gick hon tillbaka till förskolan och framåt kvällen hade hon feber igen ca 38,5. Och nu de senaste kvällarna har hon högre temp mellan 37,5 - 38,3. 

någon som haft liknande?
    tacksam för svar. 

Feber 4 åring återkommande virus förkylning sjuk
  • Svar på tråden Högre temperatur på kvällen
  • Anonym (Fyrklöver)

Mina två yngsta på knappt 1 och 3 år hade feber som inte riktigt gav med sig. Hög feber med förkylning och hosta sen feberfria ett par dygn och sen feber igen. Jag ringde 1177 för rådgivning vilket du kanske oxå bör göra så du får prata med utbildad personal. 

I vilket fall så tyckte de vi skulle åka in, visade sig att de hade öroninflammation vilket då gjorde att febern kom och gick. Så ring 1177 så får du rätt hjälp :)

• Anonym (Fyrklöver)

Kan tillägga att feber i sig inte är en sjukdom utan kroppens försvar. Har man feber utan andra förkylningssymtom så ska man ju söka vård :)

• Simon9090

hon har varit hos läkare och de har kollat. Inget fel. Hon hostar och har sig är snorig. 

det är det att hennes temp brukar ligga runt 36,6 något u är den runt 37,4. Vet inte om det kan vara så utan att de betyder att något är fel. 

Svar på tråden Högre temperatur på kvällen