• Anonym (Nyfiken gravid)

”Pojkmage” men blev en flicka?

Nyfiken! Nån som haft en typisk ?pojkmage? enligt skrönorna men där der var en flicka?

Bryr mig inte om könet men är nyfiken på vilka av de tecknen som oftare stämmer och alla äldre damer jag möter säger att jag har en pojkmage (hur nu formen kan påverkas av könet på barnet???)

• Svar på tråden ”Pojkmage” men blev en flicka?
  • Anonym (A)

Ja, jag har med alla tre haft en riktig "pojkmage", alla gissade pojke... de två första blev flickor och den tredje en pojke... Likadan mage alla gånger.

• Anonym (Myt)

Formen på gravidmagen beror på din kroppsbyggnad, längd etc. Det har inget att göra med könet

• Anonym (At)
    MysigaSara97 skrev 2023-03-10 19:21:54 följande:

Trams. Du kanske skulle satsa på att plugga lite under föräldraledigheten för du verkar vara extremt obildad.

Du kanske skulle satsa på en charmkurs eftersom du verkar vara extremt otrevlig.
    MysigaSara97 skrev 2023-03-10 19:21:54 följande:

Trams. Du kanske skulle satsa på att plugga lite under föräldraledigheten för du verkar vara extremt obildad.

Noterade  du att jag skrev att det var myter? Att intresset låg i om det fanns någon mer trovärdighet i någon av dem (en del skrönor och tankar kommer sig ju av att något är vanligare), och att jag bara frågade lite?

Herregud, tagga ned. För nån med ett nick som ditt är du synmerligen omysig.

För kännedom har jag såväl universitetsexamina och betyg från utlandsstudier. Men du vet, man kan fråga om mindre vetenskapliga saker för lite tidsfördriv och nöje ändå. 

Anonym (Myt) skrev 2023-03-10 19:13:27 följande:

Formen på gravidmagen beror på din kroppsbyggnad, längd etc. Det har inget att göra med könet

Det är ju exakt vad jag tänker med. Vore intressant att veta mer om varför en viss mage skulle bero på att det vore en pojke eller tjej, enligt de som tror på det mer på riktigt.
  • Anonym (Skrönor!)

Jag tror alla skrönor pekade på att jag skulle få en pojke. Magen, glow up, cravings samt bebisens lite lägre frekvens på hjärtslagen. Ut kom en tjej! 

Svar på tråden ”Pojkmage” men blev en flicka?