• Sonja1992

    2 månader och 19 dagar bebis vill inte äta.

    Min son va förkyld för en vecka sen o började äta mindre. Han är frisk nu eller lite snorig o lite hosta kvar, men han började äta bättre igen för några dagar sen. Men han äter mycket mindre än innan. Vi va på bvc häromdagen och han har gått upp bra, han väger nu 6770 gram. Men han äter bara 90-120 ml va 3e timme ungefär. Innan han blev sjuk åt han 150 ml va 3-4timme. Han är pigg o glad som alltid när han är vaken. Men när jag matar honom så äter han jätte bra först sen måste jag truga för han ska få i sig iaf 100 ml. Han liksom gnäller o flänger med huvudet. Han får ersättning(nan sensetive) och har fått de sen han va ca 2 veckor o de ha aldrig varit något problem innan. Borde jag kontakta bvc eller avvakta o se om han börjar äta normalt igen snart om de fortfarande är lite förkylning som spökar? Känner mig elak när jag försöker tvinga i honom mat.  Men han måste ju äta. Någon som varit med om nått liknande eller har nått bra tips eller råd? Funderar på om man ska byta nappstorlek men han ha nr 2 o 3an är ju för fyra månader så känns lite tidigt kanske? 

  • Svar på tråden 2 månader och 19 dagar bebis vill inte äta.
  • BELLRUD

    Om han går upp i vikt som han ska så borde det inte vara någon fara. Om du är osäker på det så kan du ju boka in en extra tid hos BVC för att väga och mäta! Jag har en 3,5-månaders bebis, som visserligen bara ammas, men jag upplever att hon i perioder äter mindre än vad jag tycker att hon ska, och sen tar hon igen det. Om din bebis verkar frisk och pigg så borde du kunna lita på att han äter tills han är mätt 😊 har dock ingen erfarenhet av bebis som varit sjuk ❤️

  • Sonja1992

    Tack för svar! Vi har en tid igen nu den 23e o då ska vi väga o mäta honom igen. 😊 o ja han är ju som sagt glad o pigg som vanligt så är kanske som du säger att han har en period där han äter lite mindre😊 

Svar på tråden 2 månader och 19 dagar bebis vill inte äta.