Anonym (Anonym) skrev 2023-03-07 21:57:09 följande:
Jag skrev i TS: att soc är inblandad. De ska undersöka ifall dem ska göra en utreding eller int.
Hon är skriven i samma stad. Men hon bor 10 mil ifrån, hos sin sambo, fast jag sagt att jag godkänner inte det. Så! bara det, efter allt detta. Det kommer nog röra till rätt mycket.
Sen är det mycket som de inte vet om, som dem kommer veta om just nu, efter händelsen....Kan säga hon har aldrig försökt göra saker bättre, fast jag har sträckt ut handen, om att barnet ska bo mer hos mig, så hon får vila. Men hon vägrade varje gång, då hennes "hat" mot mig satte stopp för det. Vilket jag inte förstår. Vi separerade 5 år sedan, båda har nya partner. Jag har jätte bra med mitt liv nu, vill bara väl mitt ex, för barnets skull.
Du har inte rätt att godkänna eller inte godkänna var ditt ex bor, bara var ditt barn bor.
Var är barnet skrivet någonstans?
Ditt ex gör dock ett folkbokföringsbrott om hon bor någon annanstans än där hon är skriven. Det är väl iofs något du kanske ska lämna därhän just nu. Så länge inte barnet också bor på den adressen.
Jag förstår att soc är inblandade men man kan be om att få föräldrastöd. Du behöver ju veta lite hur du ska gå till väga för att stötta ditt barn i det här, och vad du bör göra för att det ska bli så bra som möjligt för barnet.
Utredningen är för mamman, det du bör söka är stöd för dig själv och ditt barn.