Tack för ditt svar. Detta har jag skrivit om den positivistiskq synsättet men de behöver utvecklas mer. Har du något förslag :)
I min studie har jag valt att använda en kvantitativ forskningsmetod som bygger på en tydlig positivistisk ansats, genom att samla in mätbara data och fokuserar på ett procentuellt resultat. Forskningsmetoden i min studie präglas av en objektivitet, det vill säga att jag inte lägger in egna värderingar i analysen utan förhåller mig till den empiristiska data (Holm Ingemann, 2016). Studien är medvetet vald att studera det som är aktuellt i tiden och ett konkret fenomen som jag anser påverkar vår samtid (Holm Ingemann, 2016). Enkäten är avsedd för lärare där frågorna är slutna men neutrala, med en fråga per gång och med kryssrutor som alternativ. En fördel med detta alternativ är att jag inte får unika svar eller oväntade svar. Om jag i stället hade valt att använda en kvalitativ forskningsmetod hade jag kunnat få unika resultat med ett helt annat djup och inte den bredd som jag nu söker efter. Det positivistiska synsättet utgår ifrån att mäta något utifrån, oberoende av mänskligheten, och fokuserar på att hitta en absolut och objektiv sanning (Holm Ingemann, 2016).