Få barn i augusti - vad var bäst (och sämst)?
Väntar barn i augusti och vill höra från er som fått det - vad var bäst och värst med augusti som månad att få bebis i?
Väntar barn i augusti och vill höra från er som fått det - vad var bäst och värst med augusti som månad att få bebis i?
Jag tyckte det var skönt att barnen inte var nyfödda när det riskerade att bli jättekallt ute. Nog stressande att fundera på hur varmt/kallt det var i vagnen. Även bra att inte vara född under influensaperioden vintertid. De kändes lite mer tåliga när de blev några månader gamla
Sedan var det skönt att vara höggravid under en period som inte krävde investering i dyra ytterkläder för att få in magen i.
Rent vädermässigt var det jobbigt då just det året jag var gravid var sommaren som hetast i augusti... Vädret är ju dock inget som går att påverka..
Tyckte det var skönt att kunna gå klädd i svala lätta kläder både före och efter förlossningen och det underlättade för bebis också.
Nackdelar var inget jag upplevde.
Inte riktigt augusti, men slutet av juli- och där kan du ju hamna också om du får lite för tidigt. Höggravid smällheta sommaren -18 och önskade mig döden typ pga att jag mådde så uselt. Men det har bara varit så varmt en gång under hela mitt liv så det var väl ett undantag. Måste jag hitta en fördel får det väl bli som ovan sa att bebisen är lite äldre när vintern kommer.
Inget var egentligen bra.. förutom att det kom ett barn. Och möjligen att det var skönt att ta långa promenader på hösten sen för det var en mild höst och snön och kylan kom sent.
Men jag var helt slut efter att haft semester med familjen och hade behövt semester från den semestern innan bebisen kom. Det sammanföll dessutom med skolstart så det fanns inte möjlighet att bara vila heller.
Det var asjobbigt att vara höggravid när det var varmt.
Det var asjobbigt att vara nyförlöst när det fortfarande var varmt.
OCH man fick inte bada fast det fortfarande var varmt.
Så jag trivdes mycket bättre med att ha en nyfödd i februari (har två vinterbarn också).
Som pappa till både vinter och sommarbarn så gjorde det ingen skillnad. Men visst kan jag hålla med föregående talare om att det är en fördel att barnet hinner växa till sig innan virussäsongen och då särskilt med tanke på RS-viruset.