• Anonym (Hjälp)

Hjälp ang clearblue vecko test

Hej alla, behöver lite hjälp, jag förstår inte riktigt hur man räknar ut med clearblues vecko gravtest.
    Jag skulle egentligen haft min mens igår. Köpte ett gravtest idag och testade på lunchen och det visar 3+ . Brukar den vissa 3 + redan dagen efter bim ?  

• Svar på tråden Hjälp ang clearblue vecko test
  • EnAnonumius
    Anonym (Hjälp) skrev 2023-03-06 12:47:14 följande:
    Hjälp ang clearblue vecko test

Hej alla, behöver lite hjälp, jag förstår inte riktigt hur man räknar ut med clearblues vecko gravtest.
    Jag skulle egentligen haft min mens igår. Köpte ett gravtest idag och testade på lunchen och det visar 3+ . Brukar den vissa 3 + redan dagen efter bim ?  

Och  som jag brukar svara i dessa trådar.. Det finns bruksanvisning som följer med dessa tester.  Man bör läsa dem ingående så ser man hur det funkar.

Sedan så om mensen uteblir och det står att du är gravid, och man tar gravtest i samband med utebliven mens så är man sälla på v0.. Utan man är i regel i vecka 2-3 då  ägglossning är i regel 2-3 veckor (vanligast 2 veckor) innan mensens första dag.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Hcg)

Hcg är ingen exakt vetenskap. Veckotesten utgår från nån sorts medelnivå. Man kan ligga högre och ändå vara inom det normala och då kan det hända att det slår över redan så tidigt.

Svar på tråden Hjälp ang clearblue vecko test