• Anonym (on top)

    Till män: Hon vill mestadels vara överst, ok med det?

    En fråga mest riktad till män, vad skulle du anse om kvinnan du har sex med har en klar preferens att vara överst och rida när ni har sex? (även vid analt, inte att hon vill ta dig med strap on utan hennes anal fast hon är överst) Kanske 90% av gångerna att hon vill vara överst och resten är typ över köksbordet, diskbänken osv och inte att du ligger på. Hon gillar inte ställningar där du lägger tyngd på det blir klaustrofobiskt men vill väldigt gärna få lägga sin tyngd (42kg) på dig?

    Även att hon mestadels får sköta juckandet med tempo osv.

    Vad anser ni om detta? För trist?

  • Svar på tråden Till män: Hon vill mestadels vara överst, ok med det?
  • Anonym (Man och make)

    Man, gift.

    Min fru är din partners motsats kan man säga. Hon vill till 90 % ha missionär i alla dess varianter. Trevligt men möjligen lite enformigt. Bakifrån enstaka gång och då alltid på mitt initiativ. Sked ibland och då alltid på mitt initiativ.

    Hon rider aldrig. Tror det beror på att hon tycker det är jobbigt att jucka. Är inte väldigt stor men inte så vältränad och är ju en jobbig position om hon rider och jag är still. Svårt jucka underifrån för mig.

    Jag gillar särskilt att hon rider med rumpan mot mig. Då kan jag hålla runt midjan eller runt vrister etc, läckert om hon bär stayups och klackar vilket är en favorit hos mig. Men det händer alltså i princip aldrig.

    Hon rör sig överhuvudtaget inte särskilt mycket, vill att jag är den aktiva för att få rörelse. 

    Att din partner känner sig instängd är ju inte så enkelt att hantera, upplever hon så då är det ju så. Har hon upplevt nåt negativt i samband med detta? Är du väldigt stor/ tung och vilar med kroppen över henne vid ev missionär? Missionär funkar ju bättre om hon vill slippa din tyngd.

    Om ni står båda?
    Om ni ligger sked och du kommer in bakifrån? Då blir hon inte innestängd.

    Vi är ju olika. Ni behöver diskutera om detta vad som ni kan kompromissa er fram till. Ni ska ju båda tycka det funkar och då är det ju kompromissa som gäller.
    Kanske köra en stund, sen byter ni precis vid ev klimax är nära för nån av er för optimal stimulans osv. 
    Acceptera inte att det bara är ena parten som alltid får sin vilja igenom om det är så.

    Lycka till!

  • Anonym (man)

    Om du även ger oralt (och tar emot, så klart) så har jag inga problem med det.

  • Anonym (Ted)

    Inga problem att hon är överst men jag har svårt att kontrollera mig om jag inte står för rytmen. Blir ofta en avslutning när tjejen tar kommandot och jag bara tittar på. Vikten på 42 är obetydlig då har man provat betydligt mer...

  • Anonym (C)

    Gillar en brud som vill njuta och ta för sig. Men som du säger blir det säkert lite trisst i längden bara. Hon gör ju det där för att hon vill styra och ha kontrollen. Problemet är ju bara att jag med gillar att få styra ibland.

    Sen så är 42 kg ingen tyngd.. Det kan hon i princip lägga rakt över ansiktet utan att det skulle kännas som att det skadar. 

  • Anonym (on top)

    Tack för svar! Vad jag nojar över är att han skall tröttna på mig. Han har inte klagat, tvärtom men jag nojar ändå. Jag gillar att vara överst, initiera och vara den som förför och är drivande sexuellt (inte i annat, tex vart skall vi åka på semester , äta till middag eller hitta på i helgen då flyter jag gärna med istället) 

  • Anonym (C)

    Det är bra det. Nej inte kommer han att tröttna. Men gör det inte jämnt bara, för samma sak jämnt kan lätt bli lite tråkigt i längden. Är du rädd för trånga utrymmen men vill låta honom styra ibland så är det inga problem att pröva på lite övningar i doggy istället. 

  • Ascendere

    Personligen så gillar jag kvinnan ovanpå, känns fritt och skamlöst, och skönt för mig att kunna koppla av mer och bara vara i upplevelsen. 
    Men jag gillar också variation, när jag har sex kan jag bli som ett barn i en godisbutik som vill ha allt, allt, allt, nu, nu , nu liksom. Vill helst hålla på länge och byta ställning ofta, kanske 5-6 gånger. 

  • Anonym (Larp)

    En bland de skönaste är att komma när hon rider. Jag greppar hennes skinkor och får dubbel njutning.

  • Anonym (Engelska)

    Älskar när en kvinna tar initiativ. Att hon vill bestämma hur vi ska ha sex.
    Om hon vill jag skickar, att hon tar ansiktet över min huvud.
    Att hon rider mig, hårt och snabbt, eller långsamt ? Det som hon vill.
    Och ärligen, när det händer, min stånd håller så jätte mycket längre.

    Men klart. Förändringar bra. Vad jag kan, det en annan tråd 

  • Tom Araya
    Anonym (on top) skrev 2023-03-04 15:46:07 följande:
    Till män: Hon vill mestadels vara överst, ok med det?

    En fråga mest riktad till män, vad skulle du anse om kvinnan du har sex med har en klar preferens att vara överst och rida när ni har sex? (även vid analt, inte att hon vill ta dig med strap on utan hennes anal fast hon är överst) Kanske 90% av gångerna att hon vill vara överst och resten är typ över köksbordet, diskbänken osv och inte att du ligger på. Hon gillar inte ställningar där du lägger tyngd på det blir klaustrofobiskt men vill väldigt gärna få lägga sin tyngd (42kg) på dig?

    Även att hon mestadels får sköta juckandet med tempo osv.

    Vad anser ni om detta? För trist?


    Nja..

    Hon får gärna vara överst ibland, men det är sällan som hon fått till det så att det blir riktigt skönt och då finns det risk att jag slaknar.

    Jag gillar bäst ställningar där jag står eller knästår och hon sitter, ligger på rygg eller står med baken mot mig.
  • Anonym (Xyrks)

    Är väl kanske lite av en dröm för många män,att kvinnan är mer aktiv i sängen.

    För bara att inse,vi sköter ju kroppsarbetet även där med...

    Men men omväxling förnöjer.
    Har inget emot att få jobba i sänghalmen,men då ska även kvinnan vara villig att jobba när orken tryter för mig..

  • prospicientia
    Anonym (on top) skrev 2023-03-05 08:20:57 följande:

    Tack för svar! Vad jag nojar över är att han skall tröttna på mig. Han har inte klagat, tvärtom men jag nojar ändå. Jag gillar att vara överst, initiera och vara den som förför och är drivande sexuellt (inte i annat, tex vart skall vi åka på semester , äta till middag eller hitta på i helgen då flyter jag gärna med istället) 


    Haha, det där hade passat mig bra. Jag har alltid alla möjliga idéer om resor och aktiviteter och vill gärna vara drivande och intensiv (när förslagen bifalles). Skrattande

    Det fascinerande med att ha en kvinna över mig är att få följa hennes ansiktsuttryck - det blir som att se på hemmagjord onanifilm fast bättre - särskilt om hon kommer!
  • Valuta2019
    Anonym (on top) skrev 2023-03-04 15:46:07 följande:
    Till män: Hon vill mestadels vara överst, ok med det?

    En fråga mest riktad till män, vad skulle du anse om kvinnan du har sex med har en klar preferens att vara överst och rida när ni har sex? (även vid analt, inte att hon vill ta dig med strap on utan hennes anal fast hon är överst) Kanske 90% av gångerna att hon vill vara överst och resten är typ över köksbordet, diskbänken osv och inte att du ligger på. Hon gillar inte ställningar där du lägger tyngd på det blir klaustrofobiskt men vill väldigt gärna få lägga sin tyngd (42kg) på dig?

    Även att hon mestadels får sköta juckandet med tempo osv.

    Vad anser ni om detta? För trist?


    för min del, så kan jag som man slappna av mer som jag inte behöver jobba som typ missionställningen. Den sexställningen jag gillar mest är när hon är över mig fast rider mig i huk.
Svar på tråden Till män: Hon vill mestadels vara överst, ok med det?