• Felisakar

    Gravid eller inte? Hjälp

    Hej på er! 


    Vill berätta om min historia och se vad ni tycker, det svajar rätt mycket hos mig själv just nu. 


    Jag har BIM+7 idag, så ingen mens. Jag har tagit tusentals (känns det som) graviditetstester och 4 st har visat positivt, ganska svagt. Jag tog mitt första test då jag kände mig konstig i kroppen 5 dagar innan beräknad mens och det blev det första positiva testet. Sedan det positiva testet så har det gått ca 4-5 dagar mellan dem andra positiva testerna. Jag har även haft många negativa tester emellan de positiva. Jag har även haft ägglossningstest som har reagerat trots att jag inte haft eller ens varit i närheten av ägglossning. Men har läst mig till att ägglossningstest kan inte skilja så lätt mellan LH-hormon och hCG-hormon... jag har många graviditetssymtom såsom svullen/lite öm mage (under navel), lätt illamående på morgonen, extrem trötthet sedan 1-1,5 vecka tillbaka, väldigt varierande aptit, lite finnar här och där så en förändring i hyn. 


    Allt gott! 

  • Svar på tråden Gravid eller inte? Hjälp
  • Mortiscia80

    Du kan inte döma utifrån förstörda tester, de ska vara kvar inne i stickan. Dessutom kan man bara läsa av dem inom given tid så alla utslag efter det är också värdelösa. Du kanske är gravid men samtidigt tänker jag att om du skulle vara det så skulle du vid det här laget ha väldigt starka utslag på graviditetstesterna. Slösa inte pengar på ÄL-tester, de kan visa fel. Ta ett test idag för säkerhets skull, läs av inom rätt tid och fota det också inom rätt tid, slit inte sönder testet utan ta på stickan som den är. Lycka till.

  • joffan

    Hå iväg till apoteket och köp ett digitalt test då får du svaret gravid ellercej gravid. När jag testat samma dag som BIM så har strecken vart mycket tydligare. kankse kan vara olika hos olika personer. Menctesta digitalt istället 

  • svansmamman

    Av de test du lagt upp bild på ser jag inget som är positivt, så det tillsammans med det faktum att du testat negativt flera gånger + är så långt efter BIM med fortsatt negativa tester talar för att du inte är gravid. Enda gången man kan passera BIM är om man är gravid, annars kommer mensen när den ska. Förmodligen hade du äl senare än du tror, alternativt hade du ingen ägglossning alls. 


    Det lättaste är väl att ta ett digitalt test (förslagsvis cb med veckoindikator) så slipper du spekulera och fundera, samt slösa mer pengar på tester som ändå inte gör dig klokare. 


    Jag håller tummarna för att testet visar vad än du önskar! ❤️

  • RepenttoJesus
    Jesus är Vägen, Sanningen och Livet! Jesus är vår enda räddning! Omvänd er till Jesus om ni inte har gjort det! Jesus är Gud och älskar oss alla! Jag ska be för dig som är trådskapare att Jesus ska hjälpa dig i din situation!
Svar på tråden Gravid eller inte? Hjälp