• Tjabbatjena

Ska man skaffa ett barn till?

Hej 
    jag har ett dilemma?
    det är så att vi har 2 barn som är 7 & 3.
    vi går i funderingar att skaffa 1 till, min man vill gärna ha ett.
    jag velar lite fram och tillbaka..
    känner att det är ganska mkt jobb med de 2 vi har samtidigt som det hade varit mysigt med ett till och jag är rädd för att jag kommer ångra mig när det är ?försent? om vi inte skaffar ett till. 

ni som har tre barn hur förändrades vardagen osv för er?  

Fler barn
  • Svar på tråden Ska man skaffa ett barn till?
  • Anonym (4)

Har 4 och skulle stannat vid 2 om jag visste då vad jag vet nu. Men det är ju omöjligt. 

Det är omöjligt att svara på något som är så  individuellt. Gå på er gemensamma magkänsla. Självklart är det förändringar med fler men inte enbart negativa. 

• Anonym (Rosa)

Jag blev utbränd, det blev för mycket med att de större barnen fick andra behov, en blev mobbad och en mycket aktiv liten tjej som inte sov och som alltid är i farten. i kombo med ett krävande jobb och dålig hjälp från mina och hans föräldrar så krachade jag helt enkelt.

Sen att min man varnade andra från att skaffa en trea skapade också osämja oss emellan. Så vi var nära skiljsmässa där ettt tag men det går framåt.

Men vår lilla är vår skatt. Såklart man inte ångrar det. Men det blev betydligt tuffare än vi trott.

Men jag vet också många som har tre barn som haft det lätt och enkelt. Allt handlar jubla ens ork och intensiteten på barnen.

Svar på tråden Ska man skaffa ett barn till?