• aprildag

Vattenavgång?

Har sen några dagar tillbaka haft problem med att det är ständigt ?fuktigt? i trosan. Har dock haft en hel del problem under graviditetens andra del med inkontinens (andra barnet), så har inte varit säker på vad som är vad. När jag och maken har myst på senaste tiden så har det blivit väldigt blött i sängen, men antagit att det inte varit någon fara då det inte sipprat vatten konstant (förstår det som att det vid vattenavgång ska komma mycket vatten), antagit att det t ex kan röra sig om rikliga flytningar och orgasm. Dock så har problemet kvarstått och jag köpte hem Vagivital fostervattentest - baserat på det ser det faktiskt ut som om att det kanske ändå rör sig om fostervattenläckage. Ska jag ringa min barnmorska eller sjukhuset? Eller kan jag fortsätta gå lugnt hemma och vänta på att värkarna ska komma igång? Är i vecka 39+0 idag.
  • Svar på tråden Vattenavgång?
  • Anonym (S)

Tycker ändå att du borde ringa förlossningen, speciellt om det sipprat så länge. Det kan finnas risk för infektion nämligen. Ett tips är att ta på en binda, denna kan de sen testa på sjukhuset för att se om det är fostervatten. Har bebis rörelser ändrats något? Lycka till! 

• aprildag

Tack, ringde igår men de tyckte inte att det lät som någon vattenavgång men ville ändå göra ett test. Fick ?hosta? och då det inte kom något vatten var det lugnt. 

Svar på tråden Vattenavgång?