• Fiffi123

Ägglossning efter abort

Rynkar på näsanFinns det någon här som kanske varit i samma sits som mig och har lite tips och hur man kan få igång ägglossningen/mens efter en abort/missfall igen? Med kanske apiforce eller rosenrot eller något annat? Har blödit i cirka 9 veckor små blödningar fortfarande och det börjar bli tröttsamt.. 
  • Svar på tråden Ägglossning efter abort
  • Anonym (MA)

Om du har blödit i 9 veckor borde du kontakta vården. Har du gjort det? Har du gjort graviditetstest som var negativt?

Jag har precis gått igenom ett MA där jag fick genomgå en medicinsk abort. Kroppen trodde den var i v 11, barnet var i v 7. Blödde i 12 dagar, bruna flytningar i 2. Negativt graviditetstest 18 dagar efter första blödningsdagen och kroppen börjar göra sig redo för ÄL nu, 20 dagar efter första blödningsdagen. Jag har inte gjort något särskilt dock, utan bara låtit den ta hand om sig själv. 

Hade du regelbundna cykler innan?

• Fiffi123
    Fiffi123 skrev 2023-03-05 15:59:23 följande:

Tack för svar och beklagar :(  Ja jag har varit där två gånger på återbesök och dom kollat om det fanns rester osv. men det var ingenting.. och graviditets test va negativt efter 3v. Dom sa bara att det tar längre tid för vissa att kroppen blir som vanligt igen, får väl hoppas att det kommer igång snart bara..

Och ja jag hade regelbundna cyklar innan 
  • Anonym (MA)
    Fiffi123 skrev 2023-03-05 16:01:31 följande:
    Och ja jag hade regelbundna cyklar innan 
    Ok. Då har jag tyvärr inga tips. Men hoppas det kickar igång snart!
Svar på tråden Ägglossning efter abort