Zouxman skrev 2023-02-28 10:35:16 följande:
Vi har samma problem, fick vara hemma torsdag/fredag förra veckan med mellandottern för påstådd magsjuka, torsdag em ringde de hem minsta dottern också, lägligt precis samma tid som mellandottern egentligen skulle kommit till ihopslagningsavdelningen, så uppenbart att de märkte att vi hämtat en dotter med påstådd magsjuka så då ringde de och sa att minsta dottern också var magsjuk. Så hemma med bägge hela fredagen helt i onödan. Då ingen av dem visade minsta symptom på att vara sjuk. Så jäkla trött på att de ringer hem ickesjuka barn! Äldsta sonen går på fritids, där kan personalen fråga om han inte kan få vara kvar längre när man ringer och vill ha hem honom, -Vi är mitt uppe i det här eller det här, och klara om 30min, kan han komma då? Skaplig skillnad.
Jag förstår att det är mer ansträngande att ta hand om små barn, men ni som jobbar på fsk har ju valt ert jobb och får sluta skicka hem barn bara för att få en enklare dag på jobbet. Ni får lön för att vi andra faktiskt jobbar...ta hand om de barn ni får så kommer kommunen få in mer skattepengar och ni kan få fler kollegor om så behövs.
Ja men precis samma för oss! Ja köper att om ett barn uppenbarligen är sjukt så är det klart de ska hem, men det är väll självklart man blir frustrerad som förälder när man blir hemma med fullt friska barn. Det är som du säger, misstron kommer inte från ett enskilt tillfälle utan det är flertal gånger de hänt, under covid va de galet, då skickades friska barn hem för att de hade en genomskinl snorkråka i näsan.
problemet är att de lyssnar noll på föräldrarna. Jag vet mitt barn och vi har varit magsjuka x antal gånger och de är alltid kräkningar. Att man har en dålig mage kan inte alltid vara en anledning att skicka hem ett barn och även ett syskon.
det roliga är också att de anser att ett barn inte alls kan vara dålig i magen utan att vara magsjuk, då hade ja vart magsjuk flertal gånger i månaden, för man är ju inte alltid bra i magen.. Tröttsamt