• Avajohansson

    Hur berättar jag för pappan

    Jag har vetat om att jag är gravid i snart en vecka, det är alltså tidigt. Vi har vart ihop länge och pratat om att skaffa barn lite senare - typ försöka i sommar/höst och få barn nästa år.

    till saken hör att tidigt i vår relation blev jag gravid och gjorde en abort. Egentligen ett gemensamt beslut men han behandlande mig så kallt och var så frånvarande. Är livrädd att få samma reaktion igen. 
    Nån som har erfarenhet? Hur ska jag hantera detta?
    en liten del i mig vill bara göra abort utan att säga ett ljud. hjälp

  • Svar på tråden Hur berättar jag för pappan
  • fjanten

    Hur du berättar det är inte så viktigt egentligen, det viktigaste är ATT du gör det. Snarast. Om ni nu har varit tillsammans länge och ändå tänkt börja försöka om bara några månader så bör ju inte detta vara totalt otänkbart för honom ändå, så det är ju bara att säga det.

  • Mortiscia80

    Gör abort, berätta i efterhand. Dessutom borde du göra slut, att bli behandlad så illa redan efter första aborten är en stor varningsflagga.

  • Tow2Mater
    Mortiscia80 skrev 2023-02-26 19:52:21 följande:
    Gör abort, berätta i efterhand. Dessutom borde du göra slut, att bli behandlad så illa redan efter första aborten är en stor varningsflagga.
    En chockreaktion tidigt i en relation får ju bara kvinnor ha, mannen ska minsann reagera moget, sansat och enbart kärlksfullt mot kvinnan och stotta henne helt med all empati oavsett vad hon vill gora. Det är inte lätt att vara man.

    TS, beratta på en gång, tytcker du redan dragit ut på det for länge. Han har rätt att veta. Forhoppningsvis blir han inte lika chockad denna gång då ni pratat om barn.
Svar på tråden Hur berättar jag för pappan