• ollebolle21

Vad är det som syns i min hinnsäck?

Vart på VUL och bm sa att hon inte såg någonting och att jag skulle ställa mig in på missfall. Men vad är det som syns på bilden?? undersökningen pågick max 20 sekunder och kändes inte speciellt ordentligt utförd. 
  • Svar på tråden Vad är det som syns i min hinnsäck?
  • Anonym (N)
    ollebolle21 skrev 2023-02-26 10:35:19 följande:
    Vad är det som syns i min hinnsäck?
    //

Vart på VUL och bm sa att hon inte såg någonting och att jag skulle ställa mig in på missfall. Men vad är det som syns på bilden?? undersökningen pågick max 20 sekunder och kändes inte speciellt ordentligt utförd. 
    Vilken vecka är du i?
  • Anonym (Men)
    ollebolle21 skrev 2023-02-26 11:13:14 följande:

V5+1 enligt hennes mätning 

Då ser man väl inte mer än en hinnsäck ibland eller??
  • Anonym (N)
    ollebolle21 skrev 2023-02-26 11:13:14 följande:

V5+1 enligt hennes mätning 

Vad jag vet brukar man väl inte se så mycket mer då? Har själv 3 barn och fått två tidiga missfall. Vet att man inte brukar kolla så tidigt om man inte ?måste? eftersom det ändå oftast knappt syns nått. Varför gjorde du VUL så tidigt , hade du ont eller blödningar? 
  • ollebolle21

Jag hade ett MA, skrapades 2/12 och testade starkt pos nu utan att haft mens emellan, så för att datera. Är orolig att det ska bli samma sak igen, även om chansen finns att det är en pågående graviditet. 

• xnfsm

det borde väl vara gulesäcken som syns i hinnsäcken? och den ksn vara svår att se sådär tidigt. Be om nytt UL om typ 2 veckor så bör man se mer helt klart.

• Anonym (N)
    ollebolle21 skrev 2023-02-26 11:32:58 följande:

Jag hade ett MA, skrapades 2/12 och testade starkt pos nu utan att haft mens emellan, så för att datera. Är orolig att det ska bli samma sak igen, även om chansen finns att det är en pågående graviditet. 

Beklagar MA.. Men är du bara i vecka 5+1 så är det helt normalt att det inte syns mer. Konstigt att läkaren sa så.. var med om liknande när jag väntade mitt tredje barn fast lite senare , slarvig läkare och dålig ultraljudsmaskin. Försök få göra ett nytt UL om en eller  2 veckor? Kram och lycka till! 
Svar på tråden Vad är det som syns i min hinnsäck?