• Jolieheart

    Ensam med fyra barn och gravid

    Känner mig så ledsen och ensam. Har fyra barn, mellan 15 och 6år. Samt en liten i magen. Pappan till barnet jag bär, våran relation har varit stormig. Vi hade bestämt oss för att separera men sen har vi valt att fortsätta. Vi blev oplanerat gravida, och från början ville han inte ha barnet. Ställde in mig på att göra allt själv. Ordnade med ny lgh och köpte vagn själv. Sen ville han fortsätta. Bråk varje vecka, sen försoning igen. Fick en utskällning imorse och sen brast det för mig, jag orkar inte mer, jag orkar inte denna känslomässiga berg och dalbana. Han skyller allt på mig, jag är psykiskt sjuk och skapar drama. 



    Vi båda har känslor för varandra, men vi klarar inte att leva ihop. Nu kommer jag lämna så fort jag kan. Ställer in mig på att vara en ensam mamma, med fem barn. Det måste ju bli så, jag önskar bara lugn och ro, trygghet. Vill inte ha det här livet. Sämre ekonomi och ensam blir tungt, men framtiden känns så mycket bättre i mitt hjärta då jag iaf får vara trygg och inte slitas mellan hopp och förtvivlan varje vecka. 

    Tror inte han kommer vara engagerad i bebisen, inte på riktig, gör jag ?fel? är känslosam eller liknande kommer han dra och säga att jag får klara mig själv. 


    Hur gör man med faderskapet? Jag kommer ha ensam vårdnad. Han är okej med det. 

    Hur har ni andra klarat er, tips? Ska jag berätta på Mvc att jag är ensam och att pappan inte kommer delta?


     

Svar på tråden Ensam med fyra barn och gravid