1,5 års barn har blivit rädd på natten?
Ja nu hände det även oss. Hittills har dottern sovit som en dröm och har varit enkel att natta osv! Men något har hänt..
Hon ger samma tecken som förut vid läggdags men börjar skrika hysteriskt när jag går ut ur rummet, aldrig varit så innan! Jag har hittils provat "5 minuters metoden" men verkar inte funka (eller jo, igår tog det 4 timmar men antar att det är tanken att barnet ska somna snabbare?)
Har provat ha i famnen och gunga i gungstol men hon vägrar, slingrar sig ur bara.
Att samsova går inte (aldrig gått). Hon börjar bara leka och hoppa vilt ligger inte still helt enkelt.
Hsr till och med provat flaska med vatten, mjölk och välling men nej, hon blir bara arg!
Hon försöker verkligen somna och ligger snöllt tyst när jag klappar på ryggen men vrål skriker så fort jag slutar. Pappan duger inte ens fast hon tidigare varit "pappas flicka " mer.
Har tagit bort en dagsvila, (dvs hon sover en nu). Försökte ta bort den ena som är kvar också men går inte, hon vill verkligen sova, så dagsvila är inget problem!
Alla tips är välkommna!
Ni som varit med om liknande , vad funkade? Hur länge varade detta osv?
Är gravid dessutom så energin är inte bästa men vad gör man :D