• angel-1990

    Planerar syskon

    Hej alla familjelivare :D 

    Jag och sambon är i full gång att planerna ett syskon till våra två barn. Jag är idag på äl+10 och väntar på att den ska dimpa ner gravtester i brevlådan. 
    Vi är på första försöket än så länge.
    Finns det någon här som vill följas åt?

  • Svar på tråden Planerar syskon
  • Björnensfru

    Hej

    Vi har också precis börjat denna månad. Plockade ut spiralen 1 april, mens 4-7 april så är runt ÄL just nu. Vi vet ju inte om denna första månad ens är möjlig så snart efter att jag plockat ut spiralen eller om kroppen behöver hoppa igång lite bättre först men vi kör på och hoppas på det bästa  

    Jag har tre barn sen tidigare men sambon har inga barn så det här kommer bli en liten sladdis för mig (fyller 40 i januari) 

  • angel-1990

    Åh va roligt :D 
    Jag fick veta bara dagar efter jag startat tråden att jag är gravid. Går in i vecka 11+0 imorn. 
    Det har vart en riktig känslomässig berg och dalbana men tror att allt börjar falla på plats nu :) 

  • Moav

    Mysigt med bebis igen. Både jag och min man har varit så säkra på att vi inte ska ha ett tredje barn. Men nu börjar jag få tvivel, ska jag aldrig mer få ha en liten bebis 🥲🥲 Det känns som att nu när barnen fyllt 5 och 7 år som att det saknas en liten pusselbit och det har jag inte känt på samma sätt förut. Nu gäller det bara för mig att få med min man på samma tankar ????😅 Hur känner ni med tredje barnet? Känns det självklart nu när du är gravid?

  • angel-1990

    För min del har det vart en riktig känslomässig berg och dalbana, har nog inte riktigt fattat än att jag är gravid, även fast jag är inne på månad 3.
    Barnet är efterlängtat men de känns konstigt. 

  • Deusmamma

    Åh!! Har också två barn (blir 3 nu i april, fattar ej hur tiden har gått så fort? Och en 10 månaders!) Vi har vart sugen på en trea länge nu.. speciellt nu när jag äntligen fått tillbaka mensen, vet ej om vi ska försöka i maj? Är lite kluven? Sen förväntar vi ju inte oss att det tar sig på första försöket! 

Svar på tråden Planerar syskon