• Anonym (Manny)

Kollega har psykiska problem, skita i det?

Alltså den här kollegan (vi jobbar bara på samma företag, ingen relation) har varit besatt av mig och har ingen emotionell balans. Jag har inte påverkats av det och hon uppfattas som en normal, populär och social person av andra. 

Egentligen är det hennes mans problem men hon har varit ur balans runt mig i åratal. Jag säger ingenting eftersom jag vill inte i blåsväder och ingen skulle tro mig. Och som sagt, jag har inte påverkats av hennes beteende och undviker henne. Ska jag skita i det?

• Svar på tråden Kollega har psykiska problem, skita i det?
  • Anonym (-)

Vad då "ur balans"? Vad menar du?

• Gman69

Det är svårt för människor att ändra sig och det finns inget du kan göra åt saken.

Det är en känslig fråga att antyda till en kollega att de behöver hjälp. Låt henne vara. Tänk på dig själv.

• Dexter dot com

Påverkas du inte av hennes "obalans" så finns det ju ingen anledning att göra något.

• Anonym (-)

Vad har du annars tänkt göra liksom? Antyda att hon behöver gå till psykolog...? 

• Anonym (Manny)
    Anonym (-) skrev 2023-02-23 10:27:32 följande:

Vad har du annars tänkt göra liksom? Antyda att hon behöver gå till psykolog...? 

Nja, jag tycker synd om henne men vi har ingen relation överhuvudtaget och jag vill inte hamna i blåsväder. 

Alltså hon pratar för sig själv, sitter undangömd och gråter ibland,  stirrar länge på mig nästan varje dag med leende osv. Hon vill att jag ska prata med henne men hon är inte stabil och skulle säkert klaga på mig om jag sa något eller var om jag var tydlig med att jag var inte intresserad.

• Anonym (Hmmm ....)
    Anonym (Manny) skrev 2023-02-23 10:38:34 följande:

Nja, jag tycker synd om henne men vi har ingen relation överhuvudtaget och jag vill inte hamna i blåsväder. 

Alltså hon pratar för sig själv, sitter undangömd och gråter ibland,  stirrar länge på mig nästan varje dag med leende osv. Hon vill att jag ska prata med henne men hon är inte stabil och skulle säkert klaga på mig om jag sa något eller var om jag var tydlig med att jag var inte intresserad.

Hur vet du att hon vill prata med dig om du aldrig pratar med henne? Tankeläsare?

Låt henne vara!
  • Gman69

Låt det vara. Tänk på dig själv. 
  • Anonym (-)

Men herregud. Släpp det bara. 

Du låter som någon som vill ha uppmärksamhet från henne, men vill samtidigt trycka ner henne.
    Bara låt henne vara. Hon är ju inte stabil säger du? Så sluta ge henne någon som helst uppmärksamhet då. 

men jag gissar snarare att du vill ha det... det är därför du ens analyserar henne. 
  • Gman69
    Anonym (-) skrev 2023-02-23 10:42:52 följande:
    Men herregud. Släpp det bara. 

Du låter som någon som vill ha uppmärksamhet från henne, men vill samtidigt trycka ner henne.
    Bara låt henne vara. Hon är ju inte stabil säger du? Så sluta ge henne någon som helst uppmärksamhet då. 

men jag gissar snarare att du vill ha det... det är därför du ens analyserar henne. 
    TS borde nog vara tydlig med att han vill inte prata med henne så att hon tappar intresse. Hon blir säkert plågad av ovisheten.
  • Gman69

TS, om du gillar henne så kan du prata med henne om vardagliga saker och vara en vän. Allt annat bör du undvika.

Svar på tråden Kollega har psykiska problem, skita i det?