Ensam hemma skrev 2023-02-23 11:49:22 följande:
Bladen ser inte direkt sjuka ut men den saknar säkert ljuset, så ställ den i fönstret.
flygrl skrev 2023-02-23 11:18:35 följande:
Det tänkte jag också iom det tydligen blev så efter vattning men jag trodde TS själv tänkt på det och låtit den torka lite. Men hen kanske inte har tänkt på det.
Har hänt ibland att nån av mina växter fått för mycket vatten men sen återhämtat sig när den fått torka lite.
Jag är bara jag skrev 2023-02-23 13:01:51 följande:
Hål i innerkrukan? Kan stå för långt från fönster. Och kanske övervattnad. De klarar sig med mycket lite vatten.
Ja, jag tänkte att jag kanske vattnat för mycket och då har jag låtit bli att vattna ett tag, men verkar som om det inte skett någon förändring. Jag är glad över att jag läste ''Ensam hemma'', att bladen inte ser sjuka ut. Då fann jag en smula lugn inom mig.
Jag har förut satt växten vid fönstret. Men p.g.a att mitt fönster drar och så är det extra kallt vid fönstret, så har den en liten avstånd från fönstret, men inte så pass att den inte får något ljus. Jag har märkt att den har mot dåligt när den stod vid fönsterkarmen.
Jag älskar min växt! KANSKE låter knasigt, men så är det. Jag är så orolig för den!