• sysffonc

Specialbagage (barnvagn) Ryanair

Nästa vecka flyger jag och familjen till Spanien med Ryanair. Vi har bokat så kallade Family Plus-biljetter så man får ta med sig fyra resväskor a 10 kg samt handbagage. Min fråga gäller vagnen. Den behöver väl checkas in som specialbagage? Behöver man boka det i förväg eller gör man det på plats? Var kan man få tag i emballage att lägga vagnen i/linda runt? 

Har inte rest med barnen tidigare och Ryanairs webbplats lämnar mycket att önska kring denna typ av information ?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Specialbagage (barnvagn) Ryanair
  • Spucks

help.ryanair.com/hc/sv/articles/360017825078

"Barnvagnar kan användas fram till flygplanstrappan och efter landningen kommer barnvagnen att vara tillgänglig vid flygplanstrappan (förutsatt att lokala förhållanden medger detta).
    Kom ihåg att se till att din barnvagn blir märkt vid väskavlämningsdisken eller vid gaten."

• sysffonc
    Spucks skrev 2023-02-23 10:34:23 följande:

help.ryanair.com/hc/sv/articles/360017825078

"Barnvagnar kan användas fram till flygplanstrappan och efter landningen kommer barnvagnen att vara tillgänglig vid flygplanstrappan (förutsatt att lokala förhållanden medger detta).
    Kom ihåg att se till att din barnvagn blir märkt vid väskavlämningsdisken eller vid gaten."

Jag har läst det också men är rätt övertygad om att det snarare gäller typ sulky och inte stor barnvagn med chassi och sittdel.
Svar på tråden Specialbagage (barnvagn) Ryanair