• Anonym (?)

Dum som säger upp en provanställning efter 2 veckor?

Har hela mitt liv jobbat som undersökerska.

Fick nu chansen att jobba dagtider i ett skolkök som måltidbiträde / samt lokalvårdare. Jag vill jobba med städ , och arbetstiderna var dag.

Jag trivs så bra med städer. Är dock bara en timme om dagen,resten i köket.

könner så starkt att köket inte är min grej :( 
    Jobbigt, stressigt , svårt, och tycker inte ens det är lite kul. Tänkte att det skulle bli en utmaning då jag inte gillar att laga mat hemma. Men att man kan ju inte får allt.
    Jag tycker det är hemskt :(

Nu dök det upp en tjänst till. En hemtjänst med bara dagtider och städ. Precis det jag söker.

Vågar man säga upp sig efter bara 2 veckor ?

• Svar på tråden Dum som säger upp en provanställning efter 2 veckor?
  • Anonym (S)
    Anonym (?) skrev 2023-02-20 13:58:09 följande:
    Dum som säger upp en provanställning efter 2 veckor?

Har hela mitt liv jobbat som undersökerska.

Fick nu chansen att jobba dagtider i ett skolkök som måltidbiträde / samt lokalvårdare. Jag vill jobba med städ , och arbetstiderna var dag.

Jag trivs så bra med städer. Är dock bara en timme om dagen,resten i köket.

könner så starkt att köket inte är min grej :( 
    Jobbigt, stressigt , svårt, och tycker inte ens det är lite kul. Tänkte att det skulle bli en utmaning då jag inte gillar att laga mat hemma. Men att man kan ju inte får allt.
    Jag tycker det är hemskt :(

Nu dök det upp en tjänst till. En hemtjänst med bara dagtider och städ. Precis det jag söker.

Vågar man säga upp sig efter bara 2 veckor ?

Klart du kan. Men vänta tills du fått det andra jobbet.
  • Anonym (B)

Håller med första. Dessutom kanske du skulle söka enbart städ. Garanterat bättre tider och mindre stress!

• Anonym (Y)

Märkligt ändå att gå ifrån världens viktigaste och på alla sätt mest krävande yrke med 43 ?examenia? till städning, kanske?

• Anonym (IB)
    Anonym (Y) skrev 2023-02-20 17:54:01 följande:

Märkligt ändå att gå ifrån världens viktigaste och på alla sätt mest krävande yrke med 43 ?examenia? till städning, kanske?

Man ska jobba med det man vill jobba med. Inte det andra vill att man ska jobba med så jag hejar på dig TS.
  • Anonym (Huppi)

Klart att du ska välja det jobb du tror att du kommer trivas bäst med! Men säg inte upp dig förrän du vet 100% säkert att du fått hemtjänstjobbet. 

• Anonym (Fa)

Bättre att ha ett jobb än att inte ha det.
    Så stå ut tills du hittat något annat. Ibland ställer man till det för sig men då försöker man hitta en lösning. 

• Anonym (provanställning)

Varför skulle du inte våga säga upp dig?

Provanställning är ju både för arbetsgivaren att se att du klarar jobbet och för dig för att se om det är ett jobb du vill ha.

Men som dom andra har sagt skulle jag också vänta tills du vet att du fått det andra jobbet.

• Anonym (Y)
    Anonym (IB) skrev 2023-02-20 17:58:25 följande:
    Man ska jobba med det man vill jobba med. Inte det andra vill att man ska jobba med så jag hejar på dig TS.
    Det gör jag också men jag har läst inläggen som jag parodierar innan jag uttalar mig om det.
  • Anonym (Åsa)

Ingen kommer tacka dig för att du jobbar på ett ställe där du inte trivs. Men säg inte upp dig förrän du har hittat ett annat jobb så du inte står arbetslös städjobb kan vara svåra att få utan erfarenhet. Stort lycka till! 

• Anonym (J)

Klart man kan göra det. Säg bara att du blivit erbjuden en lämpligare tjänst för dig.

Tänk på att du har två veckors uppsägningstid. 

Svar på tråden Dum som säger upp en provanställning efter 2 veckor?