• Anonym (Impatient)

Gravid trots negativt test?

Vi hade sex runt äl varje dag och jag har haft ont i magen sen dess. Molvärk, har bim den 23/2 och tog test idag men visade negativt. Känner mig gravid men verkar ej vara så ju. Någon annan som tagit test dagar innan bim negativt och mått såhär och sen fått positivt? 

• Svar på tråden Gravid trots negativt test?
  • Anonym (Tålamod)

5 dagar före BIM får i princip ingen plus. Det är på tok för tidigt såvida man inte har 16-17 dagars lutealfas. Så gravid kan du ha blivit, men det är för tidigt för test.

• Anonym (Suck)

Naturligtvis kan du inte få plus något enstaka dygn efter implantation av ägget........

• Anonym (Fortsatt negativt)

Jag har flera gånger känt mig gravid trots negativa test. Men de har stämt, kroppen som kan spöka ibland. När jag varit gravid har jag fått positivt väldigt tidigt.

• Anonym (Impatient)

Hej hej alla som läser tråden när ni googlar efter svar. Jag fick ett svagt positivt plus igår på clearblue så tog ett digitalt test som visade ?gravid? :) 

• Anonym (Impatient)
    Anonym (Fortsatt negativt) skrev 2023-02-21 08:25:55 följande:

Jag har flera gånger känt mig gravid trots negativa test. Men de har stämt, kroppen som kan spöka ibland. När jag varit gravid har jag fått positivt väldigt tidigt.

Förstår. Min kropp lurar mig sällan och jag hade rätt :) 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Impatient) skrev 2023-02-21 17:33:33 följande:

Hej hej alla som läser tråden när ni googlar efter svar. Jag fick ett svagt positivt plus igår på clearblue så tog ett digitalt test som visade ?gravid? :) 

Vilket bara bevisar att du blev gravid tidigare än du trodde, så grattis då.
Svar på tråden Gravid trots negativt test?