Ger snart upp
Försökt i två års tid, känner av min ägglossning väl, men blir inte gravid... behöver pepp. Får ingen hjälp för jag har ett barn med samma man sedan tidigare.
Vet inte vad jag ska göra.... vill så gärna ha en till.
Försökt i två års tid, känner av min ägglossning väl, men blir inte gravid... behöver pepp. Får ingen hjälp för jag har ett barn med samma man sedan tidigare.
Vet inte vad jag ska göra.... vill så gärna ha en till.
Jo, hjälp kan ni få, men då får ni gå privat. Först utredning och sen hjälp beroende på vad utredningen visar.
Tufft. Jag har läst att sannolikheten att bli gravid om man har sex vid ägglossning är ca 25-30%, rätt lågt ändå. Minskar med ålder. Tänker att det är viktigt att verkligen pricka rätt. Gör du ÄL-test? Fattar att du känner din kropp väl, det gör jag med min också, men efter ett tag av försök fick jag rätt mycket hjärnspöken och visste inte vad som var vad av min kropps symptom.
Något som peppade mig lite var att dundra på med massa gravidfrämjande kosttillskott, då kändes det som att jag gjorde något iaf och inte bara väntade. Jag gjorde andra grejer också, minskade mycket på kaffe tex. Kändes som att jag hade ett projekt att fokusera på. Men visst var det ändå oerhört jobbigt, ledsamt och ångestladdat.
En vän gick även på akupunktur i väntan på att bli gravid. Tror det hjälper att få känna att man gör något aktivt.
Om ni har ekonomi för det, sök privat, som personen ovan mig skrivit.
Varm kram, styrka och kraft till dig som kämpar och längtar <3
Tack, tyvärr har jag passerat 40 nu och inte heller privata kliniker tar emot oss. Jag har kört äggtest i två år, så jag vet att jag brukar få glad gubbe i samband med hugg i nedre magen och vara extra våt inne i slidan i 3 dagar. Ligger med benen upp i en halvtimme efter sex, testat diverse dieter, tagit blodprov på vc för sköldkörtel, njurar mm som kan minska fertilitet, allt såg bra ut.
stressen är svår att undvika. Stigande ålder, planerat sex, å pricka speciell dag. Nu ska jag sluta ta tester å ha sex när jag känner hugget. Misstänker att ägget då släpper. Sist fick jag älvärk i ett dygn, sedan 14, 5 dygn efter mens. så då borde det väl vara när jag har ont som ägget släpper.
undrar ibland om min livmoder, efter mens får jag ofta sammandragningar som att livmodern drar ihop sig. Innan min första graviditet kände jag ingen skillnad alls före efter mens eller under äl
Om inte ens privata tar emot är du över 42 år. Då återstår Danmark eller ÄD vilket går till 45 i Sverige och 49 utomlands.
Har du testat rosenrot? För mig funkade det efter 2 månader. Men man kan ju aldrig veta om det gått ändå... Hade försökt ett år då och det var jättestor skillnad på ägglossningarna! (gör uppehåll mellan äl och bim)
På vilket sätt blev äl annorlunda med rosenror?
Hej
jag känner helt igen mig i detta. ger upp eller gett upp den här månaden. (4,5 år försök) på att få ett syskon med samma man..
är 32 år gammal..
rosenrot eller några andra vitaminer har verkligen inte fungerat. Har provat precis allt. Alla prover, alla undersökningar, precis aaalllt ser bra ut.
kämpa på.. styrkekram
Förstår och känner igen mig helt i din situation. Hur har det gått nu då?
här fyller dottern 7 i år. inga syskon än. Det kanske bara är dags att acceptera läget här men så tänds gnistan varje månad igen för att sen bara släckas 😂
Förstår och känner igen mig helt i din situation. Hur har det gått nu då?
här fyller dottern 7 i år. inga syskon än. Det kanske bara är dags att acceptera läget här men så tänds gnistan varje månad igen för att sen bara släckas 😂