• Paula0

    Narcissist mammor

    Hej alla!
    Ni som har erfarenhet av narcissist mamma/pappa hur hanterar ni det?

    Jag har ständigt ont i magen för min mamma som är kontrollerande skriver och tjatar 24/7 om saker att vi ska ses, är negativ lägger näsan i blöt om allt osv.Hittar på saker för att skapa drama, varit elak, skuldbelagt hela livet, offerkofta och det är sååå synd om henne.
    Känns som man får tassa på tårna för att göra en sån person kortvarigt nöjd.
    Tex när jag o min sambo o hans son var på middag ute för han fyllde år. La min sambo upp bild på instagram. Då visste jag redan innan då kommer hon skriva något om detta)  Då fick jag skit ser att du har fullt upp med han o hans son men de tyder inte på att du kan skita i oss en dag kommer vi inte palla med dig när du kommer till oss. Vem skriver ens så? träffar henne då o då kommer inte undan de så skiter inte i henne helt. 
    Som när vi träffade hans mamma i i jan så var de tjöt igen, var ni hemma hos henne på middag för att ni var utomlands borta på julafton o hela julen? Precis som hon bli avundjuk och sedan måste boka upp en träff snabbt igen.  
    Mår verkligen inte bra av att umgås med henne så men de är svårt att bryta hela känner jag. Helvetet bryter ut.
    I veckan var hon hos mig på behandling på jobbet. sen dagen efter skriver hon på Messenger, hej kändes som du var ledsen igår, du vet att du kan prata med mig om allt du gjort förut? Har du slutat med preventivmedel? Du ska inte oroa dig om att bli gravid det kan ta lång tid. 
    Detta angår inte henne? hon vet att jag vill ha barn men har inte sagt att vi försöker få barn. men hon fattar väl och vill absolut inte prata med henne om det då ligger hon på som en terrier sen. 
    Tips? Hur hanterar ni en sådan person?

  • Svar på tråden Narcissist mammor
  • erikaABC

    Jag tycker du ska ta några samtal hos en professionell, typ via vårdcentralen. Du behöver verktyg att sätta gränser för dig och ditt liv. När man är vuxen vill man inte ha mamma så långt in. Din mamma låter gränslös och negativ. 
    Det handlar ju om att inse att det inte bara är mamma som ska må bra och att om man börjar sätta gränser så kommer det bli sura miner, vilket man måste palla om man vill få relationen att vända. Det finns liksom inget enkelt knep så blir allt bra. 
    Jag tycker du ska ta bort din mamma från alla dina sociala medier. Din mamma behöver liksom inte se allt du gör hela tiden. Inte heller kommentera ditt liv offentligt.
    Du behöver sätta gränser så att du inte dygnet runt marineras i din mammas åsikter och önskningar. 
    Träffa henne inte så ofta utan glesa ut träffarna.
    Sedan behöver man inte gå in i diskussion om allt utan man kan nöja sig med : jah, du tänker så / det ordnar sig / jag ska tänka på saken osv. Du vet ju att du bestämmer själv och då behöver man inte hetsa upp sig.
    Blir din mamma totalgalen av att du börjar sätta gränser så tycker jag att du ska ta en paus. Man behöver inte bryta kontakten helt. Din mamma får ta hand om sig själv då.
    Ibland behövs samtalsstöd för att stå upp för sina gränser.

Svar på tråden Narcissist mammor