• Anonym (Mama)

Hur långt kan man rimligen flytta?

Känns hemskt att ens tänka tanken, men jag ser inga alternativ... Vi måste separera och enda bostaden jag får är runt två timmar bort. Tanken att lämna barnen så känns inte alls bra, men jag vet inte vad jag ska göra... De har sin skola här och även om han mot förmodan skulle låta dem flytta så kan vi inte bo fem personer i en etta.

Någon som varit i sitsen och har råd?

• Svar på tråden Hur långt kan man rimligen flytta?
  • Anonym (F)

Din andra tråd nu va? Han får väl flytta och du och ungarna bor kvar där ni är nu! Hur svårt ska det vara?? Om du är rädd för honom så prata med kvinnojour och polis för rådfrågning, och soc! Och när du meddelar skilsmässa så ha någon närvarande.

• Anonym (Mama)
    Anonym (F) skrev 2023-02-16 19:48:36 följande:

Din andra tråd nu va? Han får väl flytta och du och ungarna bor kvar där ni är nu! Hur svårt ska det vara?? Om du är rädd för honom så prata med kvinnojour och polis för rådfrågning, och soc! Och när du meddelar skilsmässa så ha någon närvarande.

Nej?
  • Anonym (F)
    Anonym (Mama) skrev 2023-02-16 20:01:40 följande:
    Nej?
    Konstigt, det finns en annan tråd med en skock ungar (fyra) där kvinnan vill lämna killen men inte vågar säga till honom att flytta. Du kommer aldrig undan med att ta dem två timmar bort från sin pappa iaf.

Jag hade kunnat ge dig råd om jag visste var du bodde, dvs råd i form av "här finns lägenheter". Du har inte så många val om det enda boendet som finns är en etta två timmar bort. Då får du lämna barnen hos pappan.
  • Anonym (Mama)
    Anonym (F) skrev 2023-02-16 20:04:56 följande:
    Konstigt, det finns en annan tråd med en skock ungar (fyra) där kvinnan vill lämna killen men inte vågar säga till honom att flytta. Du kommer aldrig undan med att ta dem två timmar bort från sin pappa iaf.

Jag hade kunnat ge dig råd om jag visste var du bodde, dvs råd i form av "här finns lägenheter". Du har inte så många val om det enda boendet som finns är en etta två timmar bort. Då får du lämna barnen hos pappan.
    Det är ju lite det som är min undran... Är jag hemsk om jag flyttar så långt ifrån barnen?
  • Anonym (Disa)
    Anonym (Mama) skrev 2023-02-16 20:14:14 följande:
    Det är ju lite det som är min undran... Är jag hemsk om jag flyttar så långt ifrån barnen?
    Hur är pappan mot barnen?

Jag hade inte flyttat så långt bort. Är det samma stad och pendlingen som tar tid eller är det 15-20 mil bort?

Finns det inget i närheten verkligen, om du har lite is i magen och kollar både kommunalt, privat och andrahand?
  • Anonym (F)
    Anonym (Mama) skrev 2023-02-16 20:14:14 följande:
    Ja självklart.
Svar på tråden Hur långt kan man rimligen flytta?